تمرینات ورزشی مقدار نیاز روزانه به آهن را افزایش می‌‎دهد

یک دکتر فیزیولوژی ورزشی گفت: تمرینات ورزشی مقدار نیاز روزانه به آهن را افزایش می‌‎ دهد.

وی با بیان اینکه آهن یکی از عناصر مهم موجود در بدن است که در انتقال اکسیژن نقش دارد. اظهار کرد: تمرینات ورزشی مقدار نیاز روزانه به آهن را افزایش می‌ ‎ دهد.

وی ادامه داد: کمبود آهن در بین ورزشکاران استقامتی به‌ویژه زنان رایج است و حتی ممکن است در خطر توسعه کمبود آهن قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: افرادی که ازنظر جسمانی فعال ‎ تر هستند یا فعالیت جسمانی منظم انجام می‌دهند در مقایسه با افراد کمتر فعال، بیشتر در خطر توسعه این کمبود آهن هستند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: دلایل این نیاز افزایش‌یافته بدن، افزایش تغییر و تبدیل و از دست رفتن آهن به‌واسطه همولیز ناشی از ضربه پا به زمین، عرق کردن و خونریزی امعاء و احشایی است.

وی افزود: ضربه یکی از شایع ‎ ترین علل کم‌خونی فقر آهن در ورزشکاران است که در آن ذخایر آهن تخلیه می ‎ شوند و تعادل بین آهن دریافتی و نیازمندی های آهن مختل می‌شود.

وی گفت: بنابراین ورزشکاران باید نسبت به سایر افراد عادی آهن بیشتری مصرف کنند.

 

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Exercise-and-health

BMP، دشمن پنهان سلامتی که ورزش آن را نابود می‌کند

تحقیقات جدید نشان داده‌اند که مولکول چربی‌مانندی به نام BMP با افزایش سن در بدن انسان و موش‌ها زیاد می‌شود. این ماده در افراد و موش‌های مسن‌تر در بافت‌های مختلف بدن از جمله ماهیچه، کلیه، کبد و قلب بیشتر یافت می‌شود. خبر خوب این است که ورزش می‌تواند سطح BMP را کاهش دهد. یک برنامه ورزشی کوتاه مدت در زنان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *