۵ خوراکی شگفت انگیز برای تقویت رشد مژه

داشتن مژه های پر پشت و بلند علاوه بر محافظت از چشم ها در برابر گرد و غبار نقش موثری در زیبایی ظاهر افراد دارد. اما همه افراد به طور طبیعی دارای مژه های بلند و پر پشت نیستند! در حالی که روش‌های مختلفی از جمله اکستنشن مژه، سرم‌های رشد، و حتی داروهای تجویزی برای افزایش طول و ضخامت مژه‌ها وجود دارد، مصرف برخی از غذاها نیز می‌تواند به تقویت و رشد مژه‌ها کمک کند.

این غذاها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی خاصی هستند که به بهبود سلامت کلی مو از جمله مژه ها کمک می کنند. در این بحث ما قصد داریم تاثیرات فوق العاده خوراکی ها را در تقویت مژه ها بررسی کنیم پس برای آشنایی بیشتر از این 7 ماده غذایی شگفت انگیز، تا انتهای مطلب همراه ما باشید:

آووکادو

میوه آووکادو به دلیل دارا بودن چندین ماده مغذی و ویتامین به حفظ سلامت و رشد مژه ها کمک می‌کند. آووکادو سرشار از ویتامینE  و آنتی اکسیدان هایی است که از فولیکول های مو در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. علاوه بر آن ویتامین E با اثر بخشی در بهبود خونرسانی به فولیکول های مو، می‎تواند اکسیژن و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و تقویت مژه را تامین کند.

همچنین میوه آووکادو حاوی چربی‌های سالمی مانند اسیدهای چرب غیراشباع شده است که می‎تواند با مرطوب کردن و تغذیه موها به حفظ سلامت کلی آن کمک کند.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و مواد معدنی است که می‎تواند نقش موثری در رشد و تقویت مژه ها داشته باشد. همانطور که می‌دانید مو انسان تا حد زیادی از پروتئین تشکیل شده است؛ در صورتی که بدن ما دچار کمبود پروتئین شود موها و مژه هایمان به شدت آسیب می‌بیند. بنابراین اگر می‌خواهید از آسیب مژه ها جلوگیری کنید بهتر است تخم مرغ را در وعده غذایی خود قرار دهید.

ماهی سالمون

ماهی سالمون یکی از غذاهای دریایی مغذی است که طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان دارد. این غذای لذیذ سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که علاوه بر کمک به رشد و ضخامت مژه ها، تاثیرات مثبتی را برای بهبود عملکرد و حفظ سلامت چشم ها، استخوان ها، مغز و… به همراه دارد.

ماهی سالمون علاوه بر آنکه همراه با بسیاری از مواد مغذی و ویتامین های ضروری بدن است، حاوی مقادیر بالایی از ویتامین D و B است که می‌تواند در رشد و افزایش ضخامت مژه ها تاثیر چشمگیری داشته باشد. 

قارچ

شما می‌توانید به ازای هر فنجان قارچ پخته شده 40 درصد از مقدار توصیه شده در روز برای مصرف ویتامین B3 را دریافت کنید. ویتامین B3 با تغذیه و آبرسانی کردن فولیکول های مو می‌تواند مو و مژه های شما را تقویت کند.

اگر موهای شکننده ای دارید مصرف قارچ در وعده های غذایی چه به صورت پخته و چه به صورت خام می‌تواند تاثیرات شگفت انگیزی را برای شما به همراه داشته باشد.

آجیل

یکی از آسان ترین راه ها برای جذب مواد مغذی خصوصا ویتامین E، اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه اضافه کردن آجیل به وعده های غذایی است. ال آرژنین نوعی پروتئین است به درمان ریزش مو و حتی طاسی افراد کمک می‌کند. شما می‎توانید با مصرف هر یک از مغز ها از جمله بادام هندی ، پسته ، بادام زمینی و… به تقویت فولکول های مو و سلامت موها کمک کنید.

همچنین ببینید

Botox

بوتاکس تقلبی جان ۱۹ زن را در معرض خطر قرار داد!

گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که ۱۹ زن در ۹ ایالت آمریکا بعد از تزریق بوتاکس بیمار شدند. برای اطمینان از ایمنی، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز و پرسیدن سوال در مورد محصول تزریقی قبل از عمل، بسیار مهم است. مسمومیت با بوتولیسم که می‌تواند ناشی از تزریق اشتباه یا استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *