تغذیه نوزاد با شیر مادر می تواند نجات بخش زندگی مادران باشد

تغذیه نوزاد با شیر مادر می تواند نجات بخش زندگی مادران باشد

مطالعات زیادی فواید شیردهی مادران به نوزادان را نشان داده اند، اما براساس یک تحقیق جدید، کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص و حمله قلبی در مادران به واسطه شیردهی نیز از جمله تاثیرات شیردهی است.
تغذیه نوزادان با شیر مادر برای رشد مطلوب، تکامل و سلامتی آنها ضروری است، شیر مادر حاوی آنتی بادی است که می تواند نوزاد را در مقابل عفونت های ویروسی و بیماری ها محافظت کند و شیردهی مادر به نوزاد همچنین سبب پیشگیری از سرطان سینه و تخمدان و سایر بیماری های مادران می شود.
اما بررسی جدید محققان دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا نشان می دهد شیر دادن مادر به نوزاد سبب کاهش خطر سرطان های خاص، حمله قلبی و نجات جان مادر می شود.
به عقیده دکتر الیسون نویسنده ارشد این تحقیق، یافته های این مطالعه موید سیاست هایی است که شیردهی مادران به نوزادان را تسهیل می کند.
پژوهشگران به عنوان بخشی از تحقیق، خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان تخمدان قبل از یائسگی و نیز دیابت، فشار خون بالا یا افزایش فشار خون و حمله قلبی شرکت کنندگان در این مطالعه را بررسی کردند.
در این مطالعه، دو گروه از مادران شیرده بررسی شدند، یک گروه مطلوب که شیردهی را براساس توصیه های ارائه شده انجام دادند و گروه دوم که میزان شیردهی کمتری داشتند.
محققان دریافتند که در امریکا، تغذیه نوزاد با شیر مادر به میزان کمتر از توصیه های ارائه شده، هر سال با مرگ زودهنگام بیش از سه هزار و 340 مادر بر اثر بیماری های سرطان سینه، سرطان تخمدان و حمله قلبی ارتباط دارد.
نتایج این مطالعه در مجله Maternal & Child Nutrition منتشر می شود.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

Pregnancy-and-death-statistics

آیا آمار مرگ و میر مادران در آمریکا اغراق آمیز است؟

یک پژوهش جدید نتایج منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد افزایش نرخ مرگ و میر مادران را زیر سوال برده است. این پژوهش نشان می دهد که مرگ و میر مادران در آمریکا احتمالا ثابت بوده و با سایر کشورهای توسعه یافته برابری می کند. بر اساس ادعای نویسندگان این پژوهش، “علامت بارداری” که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *