تشخیص مقاوم شدن سرطان سینه نسبت به درمان با آزمایش خون

تشخیص مقاوم شدن سرطان سینه نسبت به درمان با آزمایش خون

تهران- ایرنا- محققان یک آزمایش جدید خون ابداع کرده اند که مقاوم شدن سرطان سینه را به درمان تشخیص می دهد؛ پزشکان از این آزمایش خون می توانند برای تعیین داروهای اثربخش استفاده کنند.
به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از نشریه دیلی میل، محققان انگلیسی نشان داده اند که آزمایش خون ابداعی آنها می تواند روند گسترش سرطان سینه را به اندازه چشمگیری کاهش دهد.
این آزمایش جدید زمانی را که شایع ترین شکل سرطان سینه به درمان های استاندارد پاسخ نمی دهد، تشخیص می دهد و به پزشکان کمک می کند تا دقیقا دارویی را که با آرایش ژنتیکی تومور بیمار مطابقت دارد برای درمان در مرحله بعد تجویز کنند.
با توجه به سرعت تحول تومورها و مقاوم شدن آنها در برابر داروها، توانایی و امکان تغییر سریع داروها برای درمان سرطان حیاتی است.
زمانی که اثربخشی یک داروی خاص متوقف می شود، پزشکان به تجویز شکل دیگری از دارو روی می آورند، اما پزشکان تنها زمانی متوجه این رویداد می شوند که یا با عود بیماری مواجه می شوند و یا تومور را با انجام یک نمونه برداری دردناک تجزیه و تحلیل کنند.
اما این آزمایش جدید به پزشکان اجازه می دهد که سریع تر عمل کنند و به محض مقاوم شدن سرطان در برابر تاثیر دارو، اطلاع یابند.
منبع:irna

همچنین ببینید

Exercise-and-obesity

چرا ورزش در ساعات پایانی روز برای افراد چاق فواید بیشتری دارد؟

تحقیقات اخیر منتشر شده در مجله Diabetes Care در 10 آوریل 2024، نشان می دهد که ورزش عصرگاهی برای افرادی که با چاقی زندگی می کنند، ممکن است بیشترین فواید سلامتی را به همراه داشته باشد. این مطالعه بر روی تقریباً 30000 فرد چاق بالای 40 سال، از جمله تقریباً 3000 نفر مبتلا به دیابت نوع 2، به مدت هشت سال انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *