تشخیص-زردی-نوزاد

روش تشخیص زردی نوزاد در 10 دقیقه فقط با 2 قطره خون

محققان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در فاز نیمه‌صنعتی به فناوری ساخت نانو کیت‌هایی دست یافتند که به گفته آنها با استفاده از آن می‌توان با چند قطره خون نوزادان در کمتر از 10 دقیقه بیماری زردی نوزادان را تشخیص داد.

این نانو حسگر به منظور تشخیص بیماری‌های زردی، هپاتیت و اختلالات کبدی طراحی شده است.

با تاکید بر اینکه تشخیص سریع و به موقع این بیماری، اولین گام در مسیر درمان این بیماری به شمار می‌رود، در حال حاضر تشخیص این بیماری از طریق آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و یا از طریق حسگرهای پوستی که از دقت و صحت کافی برخوردار نیستند، انجام می‌شود.

فناوری شیمی سبز

فناوری‌ مورد استفاده در این کیت را شیمی سبز می نامند که در تولید این محصول هیچ ماده شیمیایی به کار نرفته و کاملا شیمی سبز است.

 این کیت در کمتر از 10 دقیقه با استفاده از تلفن همراه قادر به تشخیص بیماری زردی نوزادان و نارسایی‌های کبدی است.

این کیت تشخیصی مبتنی بر تلفن همراه طراحی شده و بسیار ارزان، قابل حمل و سریع بوده و در ساخت پلتفرم‌های میکروسیالی حسگری آن به طور کامل از ترکیبات غیر سمی و دوستدار محیط زیست استفاده شده است.

نانوحسگر طراحی شده همچنین به دلیل سهولت استفاده و عدم نیاز به تجهیزات پیچیده، کاربر پسند بوده و می‌توان به راحتی از آن به منظور تشخیص بیماری‌های زردی، هپاتیت و نارسایی‌های کبدی در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و همچنین منازل استفاده کرد.

.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

آیا سالمندان با بالا رفتن سن زودتر از خواب بیدار می‌شوند؟

یک تصور کلیشه‌ای وجود دارد که می‌گوید نوجوانان تا لنگ ظهر می‌خوابند، اما افراد مسن‌تر صبح زود از خواب بیدار می‌شوند. به نظر می‌رسد در این کلیشه، حقیقتی وجود دارد که در واقع بخشی از روند طبیعی پیر شدن است. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد هفت ساعت یا بیشتر در طول شب بخوابند. آنها همچنین می‌گویند ساعت معینی به خواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *