Doctor talking with patient in doctor’s office

تشخیص بدخیم بودن بیماری پروستات

دقیق ترین روش برای تشخیص بدخیم بودن بیماری پروستات

بیماری‌های پروستات در همه دنیا از جمله ایران هم نوع خوش خیم و بدخیم آن شایع است لذا انجام تصویربرداری از پروستات بسیار صورت می‌گیرد.

 قبلا سونوگرافی ترانس رکتال پروستات دقیق‌ترین روش بود ولی در سالیان اخیر مشخص شد ام آر‌ آی دقیق‌ترین روش بررسی پروستات است.

مدل پروستات

متخصصان اورولوژی خط اولین مراجعین بیماران مبتلا به مشکل پروستات هستند که امروزه این متخصصان بیماران را نسبت به انجام ام‌آر‌ آی پروستات توصیه می‌کند البته این موضوع باید توسط دستگاه‌های باکیفیت انجام گیرد و پروتکل‌های لازم رعایت گردد تا تصویر خوبی به دست ما برسد.

اگر در انجام ام‌ آر آی مشکوک به بدخیمی پروستات باشیم باید بیوپسی صورت گیرد که قبلا این روش از طریق بیوپسی سیستماتیک بود ولی امروزه روش فیوژن بیوپسی انجام می‌گیرد که در واقع پس از تطابق ام‌ آر آی با سونوگرافی تحت گایدسونو از منطقه مشکوک پروستات نمونه‌برداری می‌شود.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

Prostate-Cancer

روش‌های ساده‌تر اما دقیق‌تر برای تشخیص سرطان پروستات در راه است

پژوهش‌های جدید در حال بررسی و ساده‌سازی روش‌های غربالگری سرطان پروستات هستند. آزمایش PSA که روشی رایج برای تشخیص سرطان پروستات است، با وجود مزایایی مانند کاهش مرگ ناشی از سرطان، معایبی مانند نتایج مثبت کاذب و درمان‌های غیرضروری نیز دارد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد برای مردان کم‌خطر، آزمایش خون هر ۵ سال یک بار کافی است. همچنین طبق این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *