تاثیر هوای بسیار گرم و یا سرد بر افزایش خطر زایمان پیش از موعد

تاثیر هوای بسیار گرم و یا سرد بر افزایش خطر زایمان پیش از موعد

تهران- ایرنا- نتایج یک مطالعه نشان می دهد که هوای فوق العاده گرم و یا سرد، می تواند خطر زایمان پیش از موعد را در زنان باردار افزایش دهد.
به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از نشریه دیلی میل، محققان آمریکایی با استناد به یک مطالعه تازه اعلام کردند که زندگی در منطقه ای با هوای فوق العاده گرم و یا سرد در هفت هفته اول بارداری با زایمان پیش از موعد ارتباط دارد.
براساس این گزارش، زنانی نیز که اغلب اوقات در معرض هوای فوق العاده گرم قرار می گیرند، بیش از دیگران در معرض خطر زایمان زودهنگام هستند؛ هر چند توضیحی برای چرایی این امر وجود ندارد.
پژوهشگران معتقدند که فشار و تنش ناشی از هوای فوق العاده گرم و یا سرد ممکن است مانع رشد جفت و یا موجب تغییر جریان خون به رحم شود که هر دو عامل، احتمال زایمان پیش از موعد را در پی دارند.
آنها بر این اساس توصیه کردند که قرار گرفتن زنان باردار در معرض هوای بسیار گرم و یا سرد به حداقل برسد.
دوره کامل بارداری میان 39 و 40 هفته است و زایمان پیش از موعد قبل از هفته 37 بارداری، خطر مرگ، ابتلا به آسم، مشکلات ریه و ناتوانی طولانی مدت را برای نوزاد در پی دارد.
این مطالعه در مجله Environmental Health Perspectives منتشر شده است.
منبع:Irna

همچنین ببینید

Exercise-and-obesity

چرا ورزش در ساعات پایانی روز برای افراد چاق فواید بیشتری دارد؟

تحقیقات اخیر منتشر شده در مجله Diabetes Care در 10 آوریل 2024، نشان می دهد که ورزش عصرگاهی برای افرادی که با چاقی زندگی می کنند، ممکن است بیشترین فواید سلامتی را به همراه داشته باشد. این مطالعه بر روی تقریباً 30000 فرد چاق بالای 40 سال، از جمله تقریباً 3000 نفر مبتلا به دیابت نوع 2، به مدت هشت سال انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *