تاثیر سبک زندگی سالم بر سلامت روان افراد

تاثیر سبک زندگی سالم بر سلامت روان افراد

سبک زندگی سالم نه تنها با سلامت بهتر فیزیکی همراه است بلکه بر سلامت روان هم تاثیر دارد.
مطالعه جدید محققان دانشگاه آبردین انگلستان نشان می دهد داشتن سبک زندگی سالم تر می تواند موجب افزایش عملکرد اجرایی مغز، یا قدرت ذهن در اعمال خودکنترلی، تعیین و تحقق اهداف، و حل مسائل و مشکلات شود.
یافته ها همچنین نشان می دهد این ارتباط یک حلقه بازخوردی است، بدین معناکه عملکرد اجرایی بیشتر موجب می شود فرد سبک زندگی سالم تری داشته باشد و در مقابل، عملکرد اجرایی اش بهبود می یابد.
محققان این مطالعه، داده های جمع آوری شده ۴۵۵۵ فرد بزرگسال را در مطالعه ای در انگلستان مورد بررسی قرار دادند. این تیم، رابطه بین فعالیت فیزیکی و عملکرد اجرایی را بررسی و تحلیل کردند. بعلاوه سن، جنسیت، سطح تحصیلات، میزان ثروت و بیماری شرکت کنندگان نیز مدنظر قرار گرفته شد.
طبق این مطالعه مشخص شد فعالیت فیزیکی و عملکرد اجرایی در کنار هم عمل می کنند بدین معناکه باعث بهبود یکدیگر می شوند.
این مطالعه متمرکز بر رابطه فعالیت فیزیکی با عملکرد اجرایی بود اما این احتمال وجود دارد که حلقه بازخوردی روانی مثبتی نیز با خوردن غذاهای مغذی وجود داشته باشد.
دکتر جولیا آلن، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «افرادی که در سبک زندگی شان تغییر ایجاد می کنند، به عنوان مثال در فعالیت فیزیکی شرکت کرده، کمتر غذاهای فرآوری شده خورده یا بیشتر میوه و سبزیجات مصرف می کنند، می توانند به مرور زمان شاهد بهبود عملکرد مغزی شان باشند و با افزاش سن، سلامت خود را حفظ کنند.»
منبع:خبر گزاری مهر

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *