بولیمیا، بیماری مانکن ها و دختران جوان

بیماری بولیمیا چيست:

بیماری بولیمیا، یک اختلال خوردن جدی و تهدید کننده زندگی است. مبتلایان به بیماری بولیمیا ممکن است مخفیانه غذا بخورند، خوردن مقادیر زیادی غذا با از بین رفتن کنترل غذا خوردن و سپس پاکسازی ، سعی در خلاص شدن از کالری اضافی به روشی ناسالم دارند.

اگر مبتلا به بولیمیا هستید، احتمالاً با وزن و شکل بدن به خود مشکل دارید. شما ممکن است خودتان را به شدت قضاوت کنید. از آنجا که این مربوط به مجسم کردن خود است – و نه فقط در مورد غذا – غلبه بر بولیمیا سخت است. اما درمان مؤثر می تواند به شما کمک کند احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

علائم بیماری بولیمیا :

• با شکل و وزن بدن خود مشکل داشتن

• زندگی در ترس از افزایش وزن

• خوردن مقدار زیادی از غذا به طور غیر طبیعی در یک وعده

• احساس از دست دادن کنترل در هنگام غذا خوردن، مثل اینکه نمی توانید غذا را متوقف کنید یا نمی توانید چیزی را که می خورید کنترل کنید.

• استفراغ عمدی بعد از غذا یا ورزش بیش از حد کنید تا از افزایش وزن بعد از خوردن جلوگیری کنید.

• استفاده از ملین ها ، ادرارآورها یا تنقیه بعد از خوردن غذا در صورت عدم نیاز (تنقیه به فروکردن آب یا هر مایع دیگر به داخل روده بزرگ جهت پاک کردن روده از پلیدی و غایط دیرمانده و فسادانگیز گفته می‌شود.)

• روزه گرفتن ، محدود کردن کالری

• استفاده از مکمل های غذایی یا محصولات گیاهی بیش از حد برای کاهش وزن

علل بیماری بولیمیا :

علت دقیق بیماری بولیمیا مشخص نیست. عوامل بسیاری می توانند در بروز اختلالات خوردن از جمله ژنتیک ، زیست شناسی ، سلامت عاطفی ، انتظارات جامعه و سایر موارد نقش داشته باشند.

عوامل خطر بیماری بولیمیا :

• زیست شناسی: افراد دارای بستگان درجه یک (خواهر و برادر ، والدین یا فرزندان) که دارای اختلال در خوردن هستند ، احتمالاً ابتلا به اختلال خوردن را نشان می دهند ، و این نشان می دهد که یک ارتباط ژنتیکی ممکن است. اضافه وزن در یک کودک یا نوجوان ممکن است خطر را افزایش دهد.

• مسائل روانشناختی و عاطفی: مشکلات روانشناختی و عاطفی مانند افسردگی ، اختلالات اضطرابی یا اختلالات مصرف مواد از نزدیک با اختلالات خوردن مرتبط است. افراد مبتلا به بولیمیا ممکن است نسبت به خود احساس منفی داشته باشند. در برخی موارد ، وقایع آسیب زا و استرس محیطی ممکن است عوامل مؤثر باشد.

• رژیم غذایی : افرادی که رژیم می گیرند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلالات خوردن هستند. بسیاری از مبتلایان به بولیمیا کالری را بین قسمت های پرخطر محدود می کنند ، که ممکن است باعث شود مجدداً غذا بخورند و سپس پاکسازی کنید. از دیگر محرکهای ایجاد مزاج می توان به استرس ، تصویر بد بدن ، غذا و کسالت اشاره کرد.

منبع:بیتوته

Bacterial-infection

عفونت نادر باکتریایی که می تواند باعث مننژیت کشنده شود

Bakterien های نایسریا مننژیتیدیس عامل بیماری جدی و نادری به نام مننگوکوکسی حمله‌ای هستند. این بیماری در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته و باعث نگرانی مقامات بهداشتی شده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) با انتشار اطلاعیه‌ای، افزایش موارد ابتلا به این بیماری را مرتبط با سویه خاصی از باکتری به نام ST-1466 اعلام کرد. این سویه به طور …