با بهترین آنتی‌اکسیدان بدن آشنا شوید

با بهترین آنتی‌اکسیدان بدن آشنا شوید

اگر همزمان با بالا رفتن سن شاهد چین و چروک‌های صورت هستید در کنار درمان‌های دارویی و پیشگیرانه می‌توانید از خوردن میوه‌های ضدچروک بهره‌مند شوید.
کارشناسان اعلام کرده اند در میوه گوجه فرنگی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن وجود دارد که می تواند مانع از پیری سلول‌های پوستی و ایجاد چروک بر روی صورت شود.
لیکوپن مشهورترین آنتی اکسیدان در گوجه فرنگی است که می تواند مانعی در برابر اشعه های UVB و UVA خورشید باشد.
کارشناسان در عین حال اعلام کرده اند که لیکوپن باعث عدم نیاز به استفاده از ضد آفتاب نمی شود اما می تواند به بهبود مشکلات پوستی و جلوگیری از بروز چین و چروک در اثر تابش نور خورشید کمک کند.
لوتئین آنتی اکسیدان دیگری هست که در کلم بروکلی و اسفناج وجود دارد و می تواند مانند لیکوپن مانع از آسیب دیدن پوست در اثر تماس با نور خورشید شود.
علاوه بر قرار دادن گوجه فرنگی در رژیم غذایی روزانه افراد، می توانند از خود گوجه فرنگی به عنوان یک ماسک برای تغذیه پوست هم استفاده کنند.
برای درست کردن آن تنها به یک الی دو گوجه فرنگی تازه رنده شده نیاز است تا سطح پوست کاملا با این میوه آغشته شود و آنگاه پس از خشک شدن ماسک توسط آب گرم باقیمانده های آن از روی پوست پاک شود.
علاوه بر جلوگیری از پیری پوست، مصرف گوجه فرنگی می تواند باعث برطرف شدن لکه ها، جای جوش ها و نیز روشن شدن سطح پوست در افراد در رده های سنی مختلف شود.
منبع:Dailymail

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *