باکتری های کاهو و روش شستن کاهو

نگران باکتری های کاهو نباشید

“به عقیده دانشمندان باکتری شناس، خطرناک ترین باکتری در برگ های کاهو زندگی می کند . و این باکتری ها دربسته بندی هایی که روی آن عبارت “محصول آماده خوردن است” هم دیده می شود.” و در نهایت می گوید برای از بین بردن این میکروب ها تابش اشعه رادیو اکتیو لازم است که اگر میزان آن هم از کنترل خارج شود برای مصرف کنندگان مضراتی به همراه دارد اما هیچ نام و نشانی از این باکتری موذی که به جان کاهو ها افتاده است، نمی دهد در حالی که پیشتر سازمان بهداشت جهانی فهرست خطرناک ترین باکتری ها را آورده و اشاره ای به این باکتری خطرناک نشده است.

این فهرست به سه دسته دارای اولویت حیاتی، بالا و متوسط تقسیم می‌شود. گروه اول می تواند باعث بروز عفونت‌های شدید و اغلب کشنده مانند عفونت های جریان خون و پنومونی (ذات الریه) شود.

نکته ای که خوانندگان و شنوندگان چنین اخباری باید به آن توجه داشته باشند این است که باکتری ها در همه جا از جمله برگ های کاهو هم ممکن است دیده شوند که مصرف کنندگان می توانند با شست وشوی صحیح آن ها با خیال آسوده آن را مصرف کنند.

روش صحیح شست وشوی کاهو

 

برگ‌های کاهو را از یکدیگر جدا کنید. هر برگ به راحتی از قسمت سر جدا می‌شود. هر برگی را که جدا کرده‌اید در داخل صافی بگذارید.

در ابتدا یک بار کاهو را برای رفع گل و لای و کاهش آلودگی از باکتری‌ها بشویید.

سپس یک فنجان سرکه سفید را با دو فنجان آب سرد در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. به گزارش تبیان اجازه دهید کاهو به مدت 10 دقیقه در محلول سرکه خیس بخورد و سپس به آرامی آن‌ها را به صافی منتقل کنید و با آب بشویید.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

Phone-light-and-sleep

آیا نور آبی گوشی، خواب را مختل می‌کند؟

مطالعه جدیدی که در مجله Nature منتشر شده است، به بررسی تأثیر نور آبی بر خواب می‌پردازد. این مطالعه نشان می‌دهد که نور آبی به تنهایی عامل اصلی اختلال در خواب نیست. در این مطالعه، 16 نفر به مدت یک ساعت قبل از خواب در معرض سه نوع نور مختلف (آبی کم‌رنگ، زرد و سفید ثابت) قرار گرفتند. نتایج نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *