باور‌های درست و نادرست درمورد صمیمیت همسران

نقش صمیمیت در ازدواج

صمیمیت و نزدیکی در ازدواج موضوعی است که بیشتر از آنچه تصورش را بکنید پیچیدگی دارد. خیلی از همسران عقیده دارند صمیمیت همان چیزی است که آنها در حال تجربه‌اش هستند، اما اینطور نیست! صمیمیت و دمخور بودن واقعی در رابطه‌ی زناشویی مهارتی است که نیاز دارد تمرینش کنید.
ممکن است در رابطه‌ی شما عشق و شوری بی حد و حصر وجود داشته باشد که هیچ تلاشی برای بوجود آمدنش نکرده باشید اما صمیمیت چیز دیگری است که رسیدن به آن نیاز به تلاش و تفکر و تبادل نظر دارد.

صمیمت واقعی و رابطه‌ی جنسی

اولین چیزی که با شنیدن کلمه‌ی صمیمیت و نزدیکی معمولا به ذهن خطور می‌کند، رابطه‌ی جنسی است و در بیشتر توصیه‌ها این دو مفهوم همراه هم بکار برده می‌‌شوند و حتی ممکن است در جستجوهای‌تان به مطالبی برسید که به شما می‌گویند؛ بدون رابطه‌ی جنسی، هیچ شانسی برای صمیمیت واقعی در رابطه‌تان نخواهید داشت.
اما واقعا اینطور نیست؛ رابطه‌ی جنسی به خودی خود موضوعی پیچیده است و می‌تواند در موقعیت‌هایی کاملا متضاد هم روی بدهد؛ یعنی از روابطی کاملا بی‌هدف و موقتی گرفته تا روابطی اساسی بر پایه‌ی عشق و تعهد واقعی. بنابراین با وجود اینکه رابطه‌ی جنسی از جهاتی با صمیمیت ارتباط دارد اما این دو پدیده لزوما یکی نیستند.
بله درست است؛ نمی‌توانیم جنبه‌ی فیزیکی عشق را در زندگی زناشویی نادیده بگیریم. عشق فیزیکی می‌تواند شکل‌های مختلفی به خود بگیرد اما برای اینکه سمبلی از صمیمیت و نزدیکی میان طرفین باشد باید برای هر دو طرف مناسب و مساعد باشد، بی‌شائبه و خودجوش باشد و به دور از هر گونه فشار و اجباری.
رابطه‌ی جنسی می‌تواند بروز بی‌غل و غشی از عشق و توجه باشد و باید اینچنین باشد تا جلوه‌ای از صمیمیت به حساب بیاید.

صمیمیت واقعی و اوقات مشترک

خیلی از همسران تصور می‌کنند نشانه‌ی صمیمیت و نزدیکی واقعی در زندگی زناشویی این است که همیشه با هم باشند.
اما درست مانند بسیاری از باورهای غلط دیگر، مسئله اینجاست که صمیمیت مفهومی بسیار عمیق‌تر از اینها دارد. نمی‌توان گفت اگر شما و همسرتان عادت دارید تمام اوقات فراغت خود را با هم سپری کنید پس به صمیمیت زناشویی دست پیدا کرده‌اید.
همسران ممکن است به دلایلی کاملا اشتباه همیشه در کنار هم و با هم باشند و جدانشدنی بودن آنها از همدیگر علت‌هایی کاملا نادرست داشته باشد که کاملا متضاد با صمیمیت زناشویی است.
مثلا اگر یک رابطه‌ی زناشویی جنبه‌های ناسالمی پیدا کند که طرفین فقط در صورت با هم بودن احساس امنیت کنند، اگر بنا به دلایلی از هم دور شوند بینهایت دچار اضطراب و آشفتگی خواهند شد و این بیشتر یک رابطه‌ی سمی است تا صمیمی!
برای اینکه یک انسان با انسان دیگری احساس صمیمیت و نزدیکی کند باید در درون خودش احساس راحتی و آرامش کند. برای رسیدن به این سطح از اعتماد بنفس شما نیاز دارید تا علاقه مندی‌های‌تان را تغذیه کرده و خواسته‌های‌تان را دنبال کنید.
درست به همین دلیل است که نباید از گهگاه وقت سپری کردن به دور از همسرتان ترس و واهمه‌ای داشته باشید. این فاصله شما را از هم دور نمی‌کند بلکه شما را به هم نزدیک‌تر هم می‌کند.

صمیمیت واقعی و هیجانات منفی

باور اشتباه دیگری که در مورد صمیمیت در ازدواج وجود دارد به ابراز هیجانات منفی برمی‌گردد. این کاملا طبیعی است که طیفی از احساسات منفی را نسبت به همسرتان تجربه کنید. شما زمان زیادی را با هم می‌گذرانید و جنبه‌های زیادی از زندگی‌تان با هم مشترک است پس طبیعتا اصطکاک‌هایی بوجود می‌آید.
اما خیلی از زوج‌ها از این احساسات و هیجانات منفی هراس دارند زیرا آنها را علامتی از ناسازگاری و جدایی می‌پندارند. اما واقعا اینگونه نیست. اگر از ابراز هیجانات منفی، تردیدها، نارضایتی‌‌ها و دلخوری‌های‌تان اجتناب کنید به طور غیر منتظرانه‌ای از همسرتان دور خواهید شد.

صمیمیت واقعی و حل اختلاف

یک باور اشتباه در مورد صمیمیت همسران از قدیم وجود دارد که در واقع تخریب کننده است؛ اینکه مرد و زنی که واقعا با هم صمیمی و بهم دلبسته‌اند، عصبانی و دلخور به رختخواب نمی‌روند! این باور اشتباه اتفاقا ضد شما عمل می‌کند.
بله درست است که پنهان کردن دلخوری‌ها و حرف نزدن در مورد آنها بدترین شیوه‌ی برخورد با اختلاف‌هاست اما اگر سعی کنید با شتاب و به هر قیمتی که شده تا قبل از پایان روز، مشکلی را حل کنید هم به رابطه‌تان آسیب خواهید زد، هم به خودتان و هم به همسرتان!
وقتی از دست همسرتان عصبانی هستید گاهی واقعا خوب است که کمی به خودتان زمان بدهید و ایرادی ندارد که با دلخوری و عصبانیت از دست همدیگر به رختخواب بروید.
به عبارتی دیگر، بعضی اوقات چیزی که نیاز دارید یک استراحت ذهنی و یک زاویه دید جدیدتر است، و این اتفاق‌های نمی‌افتد مگر اینکه مقداری استراحت کنید. خیلی اوقات چیزی که صبح بعد از بیدار شدن می‌فهمید این است که روز قبل روی بی‌اهمیت‌ترین موضوع دنیا بحث و جدل می‌کرده‌اید!
منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Complications-of-anal-intercourse

5 دلیل برای اینکه نباید رابطه مقعدی داشته باشید!

گاهی اوقات زوجین برای پر رنگ تر کردن و تنوع دادن به رابطه‌شان ممکن است رابطه مقعدی را به جای رابطه واژینال در نظر بگیرند. البته طی تحقیقات انجام شده در این زمینه محققان دریافتند رابطه مقعدی برای سلامت فرد مضر است و می‌تواند آسیب های شدیدی را چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی به همراه داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *