اهمیت روابط پدر و پسر در خانواده

سخنانی از روانشناساان در خصوص روابط پدر و پسر

یک روان شناس گفت: هر قدر شخصیت پدر برای فرزندان به ویژه پسرها محبوب باشد، میزان همانندسازی پسر‌ها با پدر‌ها بیشتر می‌شود.
علیپور روان شناس و مشاور کودک اظهار کرد: رابطه میان پسرها و پدرها در چارچوب وظایف مسئولیت های پدران خانواده تحلیل می شود.

آسیب های پسران در جامعه

وی با بیان اینکه متاسفانه پدران نمی دانند چگونه باید با پسران خود رفتار کنند، گفت: بسیاری از آسیب های پسران در جامعه به رفتار پدران با آن ها برمی گردد.
علیپور ادامه داد: پسرها از هر گونه ارتباط آمرانه، غریبانه، متکبرانه، خصمانه و تنبیه گرانه با پدرها گریزانند و دوست دارند همیشه پدر را در حالتی آرام و به دور از اضطراب، دغدغه و عجله ببینند و فرصت گفت و شنود راحت و بیان راز دل با آنان را صمیمانه، صریح  و در عین حال با احترام داشته باشند.
وی با بیان اینکه پسر ها دوست دارند  که پدرها به دور از بی حوصلگی، عصبانیت و با صبوری و متانت و زبانی گیرا به مسائل فکری آنان پاسخ گویند، افزود: اغلب پسرها می خواهند با پدرانشان درباره برداشت های فرهنگی و تحلیل های اجتماعی و سیاسی شان با سعه صدر و آرامش کامل مشورت کنند.

رابطه مطلوب پدر و پسر

علیپور عنوان کرد: در رابطه مطلوب پدرها و پسرهای سعادتمند به جای تحقیر و تهدید، تکریم و تشویق و همچنین به جای اضطراب و ناامنی، فضایی آکنده از آرامش و امنیت خاطر حاکم است؛ به جای فرمانروایی و فرمانبرداری، احساسی از صمیمیت متقابل و به جای  رابطه خشک، اقتدار عاطفی، رفتار اخلاقی، مردانگی، گذشت و صبوری به چشم می خورد.
این روان شناس با بیان اینکه زیبایی و شکوه رابطه پدرها و پسرها باید به گونه ای باشد که مادرها همواره تایید کننده آن باشند، ادامه داد: در سایه برقراری چنین ارتباط پایدار و دوست داشتنی است  که کانون خانواده از هر گونه تعارض و دوگانگی احساسی به دور می ماند.

تاثیر شخصیت پدر در همانند سازی پسرها

علیپور تشریح کرد: هر قدر شخصیت پدر برای فرزندان به ویژه پسرها، محبوب و مطلوب باشد میزان همانندسازی پسرها با پدرها بیشتر می شود و به نظرها و راهنمایی های پدران بیشتر توجه می کنند.
منبع:بیتوته

همچنین ببینید

Measles

هر آنچه که باید درباره بیماری سرخک بدانید!

سرخک (Measles) چیست؟ سرخک یک بیماری بسیار مسری ویروسی است که ابتدا سیستم تنفسی را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است منجر به عوارض جدی شود. علائم آن شامل بثورات پوستی گسترده، تب، سرفه و لکه های سفید داخل دهان است. در صورت ابتلا، مراجعه سریع به پزشک توصیه می شود. چه کسانی در معرض خطر سرخک هستند؟ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *