اقدام زودهنگام برای سلامتی قلب (نکاتی برای افراد دارای اضافه وزن)

تحقیقات جدید نشان می دهد که هر چه اضافه وزن شما بیشتر طول بکشد، خطر سکته یا حمله قلبی در شما افزایش می یابد. افرادی که حداقل برای ۱۰ سال اضافه وزن داشتند، تا ۶۰ درصد افزایش خطر مشکلات قلبی را تجربه کردند. این مطالعه همچنین نشان داد که چاقی طولانی مدت در بزرگسالان جوان (زیر ۵۰ سال برای زنان و زیر ۶۵ سال برای مردان) با افزایش خطر بیشتری نسبت به افراد مسن همراه است.
تحقیقات امیدوارند که این یافته ها به پزشکان کمک کند تا بیماران را زودتر تحت درمان قرار دهند، حتی قبل از اینکه بیماری قلبی جدی در آنها تشخیص داده شود. پزشکان بر اهمیت شناسایی زودهنگام عوامل خطر قابل کنترل در افراد جوان برای کاهش قابل توجه خطر ابتلا به بیماری قلبی در آینده تاکید می کنند.
با این حال، مهم است که توجه داشته باشیم که شاخص توده بدنی (BMI) که در این مطالعه استفاده شده، یک معیار کامل برای سلامت قلب نیست. متخصصان توصیه می کنند علاوه بر وزن، به عوامل دیگری مانند رژیم غذایی، ورزش و سلامت کلی قلب نیز توجه شود.

منبع: healthline

همچنین ببینید

کمبود خواب، تهدیدی بزرگ برای سلامت قلب زنان

تحقیقات جدید ارتباطی حیاتی بین کمبود خواب و افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی در زنان، به ویژه در دوران میانسالی، را نشان می‌دهد. زنانی که به طور مزمن از بی‌خوابی رنج می‌برند یا به طور مداوم کمتر از پنج ساعت در شب می‌خوابند، به طور قابل توجهی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند. این همبستگی با توجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *