افزایش طول عمر با این ورزش ها

ورزش هایی که باعث طول عمر می شوند

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افرادی که به انجام ورزش‌های گروهی می‌پردازند از طول عمر بالاتری به نسبت سایر افراد برخوردار هستند.

از جمله ورزش‌های گروهی، تنیس و بدمینتون را می‌توان نام برد که به شکل گروهی و 2 به 2 انجام می‌شود و سبب افزایش امید به زندگی، روحیه، سلامت جسمی و روحی افراد می‌شود.

کارشناسان دانمارکی در پژوهشی دریافتند انجام این دسته از ورزش‌ها به طور متوسط سبب افزایش طول عمر به میزان ۹ و هفت دهم درصد می‌شود.

دیگر ورزش ها

دانشمندان دریافتند اثر انجام ورزش‌هایی چون دوچرخه سواری، دویدن، شنا، فوتبال و بسکتبال در افزایش طول عمر کمتر از انجام ورزش‌هایی چون تنیس و بدمینتون است.

کارشناسان اعلام کرده اند ورزش‌هایی که با راکت انجام می‌شوند اثربخشی بیشتری بر سلامت افراد دارند، محققان این نتیجه‌ها را با بررسی برروی ۸۶۰۰ فرد در شهر کپنهاگ کشور دانمارک به دست آورده اند.

ورزش‌هایی که افراد به شکل انفرادی آن‌ها را انجام می‌دهند اثربخشی زیادی بر افزایش طول عمر و امید به زندگی افراد ندارد، ازجمله ورزش دوچرخه سواری به طور متوسط سبب افزایش طول عمر به میزان ۳ و هفت دهم سال، شنا ۳ و ۴ دهم سال و دویدن حدود ۳ و دو دهم سال می‌شود.

محققان اعتفاد دارند افزون بر افزایش ضربان قلب که به وسیله انجام ورزش ایجاد می‌شود و برای حفظ سلامت مفید است، برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران نیز اثری منحصر به فرد بر سلامت جسم و روح دارد.

نقش ارتباط های اجتماعی در افزایش عمر

کارشناسان اعتقاد دارند داشتن ارتباط‌های اجتماعی با دیگران به ویژه در میانسالی و سالمندی سبب افزایش سلامت جسم و روح و در نتیجه افزایش طول عمر افراد می‌شود و اثرگذاری ارتباط‌های اجتماعی با دیگران حتی از ورزش هم قدرتمندتر است.

محققان همچنین دریافتند افرادی که در باشگاه‌های ورزشی، دوره‌های گردشگری و تور‌های مسافرتی پیش از بازنشستگی حضور داشته‌اند طول عمر بسیار بالاتری به نسبت افراد منزوی و کم معاشرت داشته اند.

انزوای اجتماعی اثر بسیار زیادی بر سلامت افراد سالمند دارد و می‌تواند خطر افزایش خطر ابتلا به آلزایمر، افسردگی و کاهش درک شناختی در آن‌ها را افزایش دهد.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

Exercise-and-health

BMP، دشمن پنهان سلامتی که ورزش آن را نابود می‌کند

تحقیقات جدید نشان داده‌اند که مولکول چربی‌مانندی به نام BMP با افزایش سن در بدن انسان و موش‌ها زیاد می‌شود. این ماده در افراد و موش‌های مسن‌تر در بافت‌های مختلف بدن از جمله ماهیچه، کلیه، کبد و قلب بیشتر یافت می‌شود. خبر خوب این است که ورزش می‌تواند سطح BMP را کاهش دهد. یک برنامه ورزشی کوتاه مدت در زنان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *