ارتباط مصرف قرص‌های ضد بارداری با افسردگی

ارتباط مصرف قرص‌های ضد بارداری با افسردگی

متخصصان دانمارکی در یک مطالعه جدید هشدار دادند: وقت آن رسیده که تاثیر مصرف قرص‌های ضدبارداری بر افزایش خطر ابتلا به افسردگی در زنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مطالعه انجام شده توسط این متخصصان حاکی از آن است که مصرف قرص ترکیبی و خوراکیِ ضد بارداری در زنان ۲۰ تا ۳۴ ساله باعث می شود که احتمال تجویز داروهای افسردگی برای آنان ۲۳ درصد بیشتر شود.
در این بررسی محققان دانشگاه کپنهاگ به مطالعه اطلاعات پزشکی یک میلیون زن دانمارکی بین ۱۵ تا ۳۴ سال در مدت شش سال پرداخته و دریافتند برای بیش از ۱۳۳ هزار نفر از آنان داروهای افسردگی تجویز شده و در ۲۳ هزار نفر دیگر نیز افسردگی تشخیص داده شده است.
همچنین هیچ یک از زنان حاضر در این مطالعه پیش از مصرف قرص ضد بارداری خوراکی سابقه ابتلا به افسردگی نداشته‌اند.
دکتر “اوجویند لیدگارد” محقق ارشد این مطالعه گفت: لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود تا افسردگی به عنوان عوارض مخرب و بالقوه مصرف قرص‌های ضد بارداری هورمونی مورد بررسی قرار گیرد.
محققان همچنین اظهار داشتند: معتقدیم پروژسترون که عنصر کلیدی در بسیاری از این قرص‌هاست و به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود می‌تواند با ابتلا به افسردگی مرتبط باشد اما این مطالعه به دنبال آن نیست تا ثابت کند قرص‌های ضد بارداری خوراکی عامل بروز افسردگی هستند. به گزارش روزنامه ایندیپندنت، هر چند متخصصان دانمارکی نتیجه گرفتند از آنجایی که افسردگی پیامد مخرب بالقوه مصرف قرص ضد بارداری هورمونی است پس باید تحقیقات بیشتری برای تایید این ارتباط انجام شود.
منبع:ایسنا

همچنین ببینید

Pregnancy-and-death-statistics

آیا آمار مرگ و میر مادران در آمریکا اغراق آمیز است؟

یک پژوهش جدید نتایج منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد افزایش نرخ مرگ و میر مادران را زیر سوال برده است. این پژوهش نشان می دهد که مرگ و میر مادران در آمریکا احتمالا ثابت بوده و با سایر کشورهای توسعه یافته برابری می کند. بر اساس ادعای نویسندگان این پژوهش، “علامت بارداری” که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *