ارتباط بی خوابی و ریسک بالای تپش قلب

ارتباط بی خوابی و ریسک بالای تپش قلب

یافته های یک مطالعه جدید رابطه بین خواب ضعیف و احتمال بالای تپش نامنظم قلبی خطرناک را نشان می دهد.
فیبریلاسیون دهلیزی، آریتمی شایع قلبی است که قویاً با افزایش ریسک لختگی خون و سکته مرتبط است.
در حال حاضر دو مطالعه نشان می دهد مشکل خوابیدن موجب افزایش ریسک فیبریلاسیون دهلیزی می شود. به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، اختلال در چرخه خواب ممکن است موجب بروز مکانیسم ابتلا یا عودمجدد فیبریلاسیون دهلیزی شود.
در یک مطالعه تیم تحقیق داده های میلیون ها بیمار را بررسی کردند تا رابطه بین بدخوابی و فیبریلاسیون دهلیزی را ارزیابی نمایند. محققان دریافتند خواب مختل از جمله بیخوابی ارتباط مستقلی با آریتمی قلب دارد.
انها همچنین دریافتند افرادی که مکررا در طول شب بیدار می شوند در مقایسه با افرادی که زیاد از خواب بیدار نمی شوند در حدود ۲۶ درصد بیشتر در معرض ریسک بالای فیبریلاسیون دهلیزی قرار دارند. همچنین افراد مبتلا به بیخوابی ۲۹ درصد بیشتر در معرض ریسک ابتلا به این شرایط هستند.
منبع: مهر

همچنین ببینید

diabetes

افراد دیابتی از این نوشیدنی های فوق العاده استفاده کنند

به گزارش صد آنلاین ، نتایج تحقیقات محققان نشان داد مصرف سایر نوشیدنی‌ها به ویژه قهوه، چای، شیر کم چرب و آب در کاهش احتمال مرگ زودرس مؤثر هستند. این یافته‌ها به نقش بالقوه نوشیدنی‌های سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اشاره دارد. دکتر «چی سان»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه هاروارد، گفت: «نوشیدنی‌ها می‌توانند منبع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *