آیا ماسک تنفسی جلوی انتقال ویروس کرونا را می‌گیرد؟

 چه نوع ماسکی استفاده کنیم؟

مهمترین نکته این است که محققان هنوز در تلاشند تا روشهای انتقال این کرونا ویروس جدید را کشف کنند. در ضمن ، بهترین توصیه بر اساس توصیه های CDC این است که:

• در طول روز مرتباً دستان خود را بشویید.

• از دست زدن به چشم ، بینی و دهان خود با دست های شسته نشده خودداری کنید.

• از تماس با افرادی که مریض هستند خودداری کنید.

این توصیه به شما در محافظت از تمام عفونت ها ، از جمله ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

ماسک صورت می تواند در جلوگیری از کرونا ویروس نقش داشته باشد ، اما این نقش در شرایط دنیای واقعی محدود است. شواهدی وجود دارد که استفاده از ماسک صورت می تواند شما را از انتقال ویروس از دستان به دهان محافظت کند ، احتمالاً به این دلیل که توجه بیشتری به عدم لمس صورت خود هنگام پوشیدن ماسک می کنید. اگر فرد آلوده در اطراف شما عطسه یا سرفه کند ، در برابر قطرات نیز محافظت می کند.

بزرگترین نگرانی که پزشکان درباره ماسک توصیه می کنند احساس غلط امنیتی است که ممکن است همراه با پوشیدن ماسک باشد. دلایل زیادی وجود دارد که ماسک های صورت ایده آل نیستند. به عنوان مثال ، پیدا کردن ماسکی که کاملاً اطراف بینی و دهان را بپوشاند یا آن را برای مدت طولانی نگه دارید ، واقعاً دشوار است.زمانی که بینی خود را می خارانید و یا دهان خود را از پشت ماسک لمس می کنید ، محافظتی را که قرار است ماسک ارائه دهد از دست داده اید.

در زمینه پزشکی ، دستورالعملهای بسیار مشخصی در مورد نحوه استفاده از ماسک ها و نوع محافظت از پوشیدن بسته به نوع عفونت بیماران وجود دارد:

اقدامات احتیاطی قطره :

از ماسک صورت جراحی مستطیل برای عفونتی که وقتی فرد سرفه ، عطسه می کند یا در حال صحبت است ، توسط قطرات بزرگ گسترش یابد. عفونت هایی مانند آنفولانزا ، سیاه سرفه و انواع خاصی از مننژیت باکتریایی در این دسته قرار می گیرند. هم فرد آلوده و هم افرادی که مراقب آنها هستند باید ماسک صورت بپوشند. این بسیار مهم است که مراقبان بعد از هر تعامل ماسک را دور بیندازند و هر زمان که در نزدیکی با یک فرد آلوده باشند از ماسک جدید استفاده کنند.

اقدامات احتیاطی در مورد هوا :

بعضی از عفونت های ریه یا گلو با ذرات کوچک ویروسی یا باکتریایی که در هوا معلق بمانند گسترش می یابند و توسط دیگران تنفس شوند. کرونا ویروس ، سرخک ، SARS ، آبله مرغان و سل بخشی از این دسته هستند. در این موارد فرد آلوده باید ماسک صورت خود را بپوشد و تمام افرادی که از نزدیک در تماس هستند ، باید از ماسک N95 استفاده کنند ، ماسک هایی با فیلتر هوا مخصوص طراحی شده برای محافظت در برابر ذرات ریز هوا. این ماسک ها متناسب با چهره فرد بوده و معمولاً به شکل گرد هستند.

در حالی که محققان همچنان اطلاعات بیشتری در مورد شیوع کرونا ویروس جدید کسب می کنند ، توصیه های مربوط به ماسک ها بر روی افرادی که عفونت دارند یا به احتمال زیاد در معرض آن قرار دارند تمرکز می کنند. افرادی که عفونت دارند یا در معرض خطر زیادی برای قرار گرفتن در معرض آن هستند ، باید از ماسک صورت جراحی استفاده کنند. هرکسی که از شخصی که در محیط پزشکی آلوده است مراقبت می کند ، باید از ماسک استفاده کند.

برای بقیه ما ، بهترین محافظت شستشوی دست ، دوری از افراد بیمار و لمس نکردن صورت با دست های شسته نشده ، همچنین این کارها به جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. اگر تصمیم به استفاده از ماسک جراحی دارید ، حتماً بهترین حالت ممکن را در اطراف دهان و بینی خود داشته باشید. ماسک را به طور صحیح دور بیندازید و هر زمان که کسی سرفه کرده یا عطسه کند ، ماسک خود را عوض کنید. همچنین در صورتی که تب ، سرفه ، مشکل تنفس دارید ،به پزشک مراجعه کنید.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *