آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی و زیر بغل خطرناک است؟

لیزر چیست؟

لیزر نوری تك رنگ و تك طول موج است. در لیزر موهای زائد عمدتا نور لیزر در رنگدانه ملانینی كه در موها به وفور یافت می شود، جذب شده و سبب تخریب سلولهای سازنده مو میشود و به همین دلیل است كه هرقدر مو ضخیمتر و مشكی تر باشد ،ملانین بیشتری دارد که نور لیزر را بهتر جذب كرده و راحتتر از بین می رود. در عین حال چون ملانین در خود پوست هم وجود دارد هرچه مقدار آن كمتر باشد، یعنی بیمار سفیدتر باشد، انرژی كمتری در پوست جذب شده و احتمال سوختگی ناشی از لیزر مو كمتر می شود.

آیا لیزر موهای زاید ناحیه تناسلی و زیر بغل خطر ابتلا به سرطان‌های ناحیه تناسلی و پستان را بالا می‌برد؟

تنها عوارض لیزر:

  • درد
  • سوزش
  • قرمزی
  • تورم
  • سوختگی
  • تیرگی یا روشنی پوست

که با انتخاب دستگاه مناسب و مهارت متخصص پوست می‌توان از آنها پیشگیری کرد. به علاوه لیزر تنها به 5 میلی‌متر از عمق پوست نفوذ می‌کند و برای روابط جنسی و باروری مشکلی ایجاد نمی کند. تاباندن آن به پوست نواحی حساس از قبیل تیروئید، سینه، زیر بغل و غدد لنفاوی خطری ندارد اما لیزر نواحی تیره‌تر مانند ناحیه تناسلی حتما باید زیر نظر متخصص انجام شود و نیازمند توجه بیشتر و تنظیمات خاص برای پیشگیری از سوختگی پوست است.

منبع:سیمرغ

همچنین ببینید

Botox

بوتاکس تقلبی جان ۱۹ زن را در معرض خطر قرار داد!

گزارش جدیدی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد که ۱۹ زن در ۹ ایالت آمریکا بعد از تزریق بوتاکس بیمار شدند. برای اطمینان از ایمنی، مراجعه به یک متخصص پوست دارای مجوز و پرسیدن سوال در مورد محصول تزریقی قبل از عمل، بسیار مهم است. مسمومیت با بوتولیسم که می‌تواند ناشی از تزریق اشتباه یا استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *