Pregnancy-and-death-statistics
Pregnancy-and-death-statistics

آیا آمار مرگ و میر مادران در آمریکا اغراق آمیز است؟

یک پژوهش جدید نتایج منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) در مورد افزایش نرخ مرگ و میر مادران را زیر سوال برده است. این پژوهش نشان می دهد که مرگ و میر مادران در آمریکا احتمالا ثابت بوده و با سایر کشورهای توسعه یافته برابری می کند.

بر اساس ادعای نویسندگان این پژوهش، “علامت بارداری” که از سال ۲۰۰۳ توسط CDC به گواهی های فوت اضافه شده، ممکن است به بالا رفتن غلط انداز آمار مرگ و میر مرتبط با بارداری دامن زده باشد.

محققین این مطالعه بر این باورند که ابهامات موجود در مورد چگونگی دسته بندی مرگ های ناشی از بارداری (مستقیم، غیرمستقیم، تصادفی و اتفاقی) منجر به خطا در گزارش دهی شده است. با وجود این، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا (CDC) نتایج این پژوهش را رد کرده و بر صحت روش های جمع آوری اطلاعات خود پافشاری می کند.

همچنین ببینید

Exercise-and-obesity

چرا ورزش در ساعات پایانی روز برای افراد چاق فواید بیشتری دارد؟

تحقیقات اخیر منتشر شده در مجله Diabetes Care در 10 آوریل 2024، نشان می دهد که ورزش عصرگاهی برای افرادی که با چاقی زندگی می کنند، ممکن است بیشترین فواید سلامتی را به همراه داشته باشد. این مطالعه بر روی تقریباً 30000 فرد چاق بالای 40 سال، از جمله تقریباً 3000 نفر مبتلا به دیابت نوع 2، به مدت هشت سال انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *