Bird-flu

آنفولانزای پرندگان از گاو به انسان سرایت کرد!

آنفولانزای پرندگان (H5N1) در حال حاضر بیشتر در میان پرندگان شیوع پیدا کرده است، اما در برخی گاوها نیز دیده شده است. این بیماری در حال حاضر برای انسان خطر کمی دارد و تنها یک مورد ابتلا در آمریکا گزارش شده است. با این حال، برای ردیابی بهتر این بیماری، مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) از داده‌های فاضلاب استفاده می‌کند. این روش به شناسایی زودهنگام شیوع ویروس‌های جدید کمک می‌کند.

از سال ۲۰۲۲، این ویروس در آمریکا باعث مرگ بیش از ۹۰ میلیون پرنده شده است. این ویروس همچنین به برخی پستانداران مثل گربه، راکون و گاو نیز سرایت کرده است. اولین مورد انتقال ویروس از گاو به انسان در آوریل ۲۰۲۴ در تگزاس گزارش شده است. با وجود این، تاکنون موردی از انتقال انسان به انسان مشاهده نشده است.

همچنین ببینید

Bird-flu

چهارمین مورد ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

اولین مورد ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در یک کارگر گاوداری در کلرادو گزارش شد. این در حالی است که سه مورد دیگر ابتلا به آنفلوانزای پرندگان H5N1 طی ماه‌های اخیر در کارگران گاوداری سایر نقاط آمریکا مشاهده شده است. با وجود این موارد، خطر ابتلا برای عموم مردم همچنان پایین است، زیرا هیچ نشانه‌ای از انتقال ویروس از فرد به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *