آلودگی هوا شما را پرخاشگر می‌کند

آلودگی هوا شما را پرخاشگر می‌کند

یک متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: افزایش غلظت آلاینده‌های هوا موجب کمبود اکسیژن مورد نیاز مغز و بروز رفتاری‌های روحی و عصبی می‌شود.
دکتر سعید قزوینیان درباره تاثیر آلودگی هوا روی سیستم عصبی گفت: مغز تنها از دو ماده اکسیژن و قند تغذیه می‌کند به همین دلیل هر کاهش یا افزایش این دو ماده می‌تواند بر عملکرد آن تاثیر داشته باشد.
وی افزود: زمانی‌که انسان به مدت طولانی در معرض آلاینده‌های هوا قرار می‌گیرد مغز دچار کمبود اکسیژن می‌شود و در نتیجه علائمی مانند پرخاشگری و عصبانیت در فرد ظاهر می‌شود.
این متخصص مغز و اعصاب یادآور شد: هم‌چنین قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا می‌تواند موجب بروز علائم روحی، عصبی، درد‌های عضلانی و … شود.
قزوینیان با تاکید بر اینکه افراد سالمند، کودکان، بیماران قلبی و ریوی باید در روزهای آلوده از تردد در سطح شهر خودداری کنند، خاطرنشان کرد: هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود در هوای آلوده از انجام ورزش به شدت خودداری کنند.
وی یادآور شد: افرادی که امکان ماندن در منزل را ندارند باید به مقدار فراوان آب و مایعات بنوشند.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

Stroke-in-young-people

سکته مغزی در جوانان افزایش یافته است – مطالعه CDC زنگ خطر را به صدا درآورد!

بر اساس گزارش جدیدی از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، برخلاف تصور عموم، سکته مغزی در حال افزایش است، اما نه در افراد مسن! این مطالعه نشان می‌دهد که در حالی که میزان سکته در بزرگسالان بالای ۶۵ سال ثابت مانده، در گروه سنی جوان‌تر، یعنی بین ۱۸ تا ۶۴ سال، شاهد افزایش قابل توجهی بوده‌ایم. تحقیقات نشان می‌دهند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *