آلزایمر

رابطه اضطراب و آلزایمر

یکی از نشانه های اولیه آلزایمر اضطراب می باشد. اختلالات اضطرابی در سراسر ایالات متحده رایج هستند، و هر سال حدود 40 میلیون بزرگسال تحت تاثیر آن قرار می گیرند. مطالعات جدید نشان می دهد که افراد مسن که دارای علائم اضطراب می باشند، بیشتر احتمال دارد که دچار بیماری آلزایمر شوند. محققان دریافتند افزایش علائم اضطراب با بتا آمیلوئید مرتبط می باشد، بتا آمیلوئید پروتئینی است که با بیماری آلزایمر مرتبط می باشد و در مغز افراد مسن با عملکرد عادی شناخته شده است.

نویسنده دکتر نانسی دانووان، که یک روانپزشک سالخورده در بیمارستان بریگهام و بیمارستان زنان در بوستون، MA است، و تیم تحقیقاتی، می گویند که نتایج نشان می دهد که افزایش اضطراب می تواند علائم اولیه آلزایمر باشد.

طی یافته های به دست آمده که اخیرا در مجله آمریکایی روانپزشکی منتشر شده است. به این نتیجه دست یافتند که بیماری آلزایمر یک شکل از زوال عقل است که با مشکلات حافظه و تفکر و تغییرات در رفتار شناخته می شود. برآورد شده است که حدود 5.5 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا با آلزایمر زندگی می کنند که حدود 5.4 میلیون نفر از آن ها بالای 65 سال سن دارند.

علل آلزایمر

علل دقیق بیماری آلزایمر هنوز معلوم نیست، اما دانشمندان بر این باورند که بتا آمیلوئید نقش کلیدی ایفا می کند. بتا آمیلوئید یک پروتئین است که می تواند “پلاک ها” را ایجاد کند، که برای متوقف کردن ارتباط سلول های عصبی در مغز افراد مبتلا به آلزایمر یافت می شود. این پلاکها به عنوان نشانه بیماری شناخته می شوند و تحقیقات نشان می دهد که افزایش سطح بتا آمیلوئید تا 10 سال قبل از شروع علائم آلزایمر ممکن است رخ دهد. بر اساس تحقیقات جدید، اضطراب میتواند نقش مهمی در افزایش میزان بتا آمیلوئید در افراد مسن داشته باشد.

آلزایمر

برای مطالعه آنها، دکتر دانووان و همکارانش به دنبال تعیین اینکه بتا آمیلوئید ممکن است در این ارتباط نقش داشته باشد یا خیر تحقیقاتی را انجام داد.

این تحقیق بر روی 270 بزرگسال بین سن 62 و 90 ساله با عملکرد عادی شناختی بود که همه آنها تحت توموگرافی انتشار پوزیترون در ابتدای مطالعه و سالیانه طی 5 سال پیگیری به منظور تعیین سطوح بتا آمیلوئید در مغز آنها انجام شد.

مشخص شد که در طی 5 سال بزرگسالانی که بیشتر دچار اضطراب شده اند، میزان بالای بتا آمیلوئید در مغز آنها نیز بالاتر بود. محققان می گویند این نشان می دهد که اضطراب ناگهانی ممکن است نشانه ای از بیماری آلزایمر باشد.

منبع : https://www.medicalnewstoday.com/articles/320604.php

Bacterial-infection

عفونت نادر باکتریایی که می تواند باعث مننژیت کشنده شود

Bakterien های نایسریا مننژیتیدیس عامل بیماری جدی و نادری به نام مننگوکوکسی حمله‌ای هستند. این بیماری در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته و باعث نگرانی مقامات بهداشتی شده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) با انتشار اطلاعیه‌ای، افزایش موارد ابتلا به این بیماری را مرتبط با سویه خاصی از باکتری به نام ST-1466 اعلام کرد. این سویه به طور …