آب‌وهوای جهان قاتی کرده است

آب و هوای جهان

از یک‌سو شاهد گرمای وحشیانه در نیمکره جنوبی و از سوی دیگر شاهد سرمای غیرمعمول در نیمکره شمالی بودیم که همه این‌ها نشانگر یک موضوع علمی است و آن اینکه دوران آب‌وهوای پایدار به سررسیده است.

آب و هوای برف‌های سنگین دسامبر گذشته بر فراز اروپا به ژانویه رسید. مرگ‌ومیر ناشی از آب‌وهوا در حال افزایش بوده و طوفان زمستانی باعث قطع سفرها، قطع برق و بروز مشکل برای روستاهای آلپ شده است.

از سوی دیگر طوفان پشت طوفان سواحل شرقی مدیترانه را رها نکرده است و خانه‌های ساحلی در لبنان خراب‌شده و آب‌وهوای متغیر و ناگهانی، کمپ‌های پناهندگان سوری را نابود کرده است.

اوضاع در نیمکره جنوبی کاملاً برعکس است. استرالیا اسیر گرمای شدید تابستانی شده و دمای هوا در اغلب شهرها در منطقه تاسمانی، ویکتوریا و نیوساوث ویلز بالا رفته و این بدان معنا است که وقوع آتش‌فشان افزایش‌یافته است. به همین خاطر اداره هواشناسی BOM ماه ژانویه را گرم‌ترین ماه تاریخ معاصر اعلام کرد.

اما در آمریکای شمالی گردباد قطبی غم‌انگیز جنوب کانادا و غرب میانه و شمال شرق ایالات‌متحده را در برگرفته و مردم دمای منفی ۳۵ درجه را تجربه می‌کنند. این نوع آب‌وهوا فلج‌کننده شده و مردم را از کار و زندگی انداخته است.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

آیا سالمندان با بالا رفتن سن زودتر از خواب بیدار می‌شوند؟

یک تصور کلیشه‌ای وجود دارد که می‌گوید نوجوانان تا لنگ ظهر می‌خوابند، اما افراد مسن‌تر صبح زود از خواب بیدار می‌شوند. به نظر می‌رسد در این کلیشه، حقیقتی وجود دارد که در واقع بخشی از روند طبیعی پیر شدن است. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد هفت ساعت یا بیشتر در طول شب بخوابند. آنها همچنین می‌گویند ساعت معینی به خواب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *