علائم بیماری و عفونت چشم

تغییر رنگ ترشحات چشم، سوزش و خونریزی در سطح قرنیه چشم از علائمی بیماری و عفونت چشم است.
رضا کریمی درباره علت ترشحات چشم عنوان کرد: وجود ترشحات غیر طبیعی و برخی علائم در سطح چشم از عفونت ها و بیماری های نهان خبر می دهند.
وی اظهار کرد: وجود نقاط کوچک خونریزی بر روی شبکیه چشم از نشانه های بروز دیابت در بیمار است، همچنین علائم برخی بیماری های ژنتیکی در چشم ظاهر می شود.
این چشم پزشک با بیان اینکه خشکی چشم در برخی افراد و تغییرات ظاهری آن مانند بیرون زدگی چشم از علائم اختلالات تیروئید در فرد است، افزود: با وجود اینکه گاهی بینایی فرد کاملا طبیعی است اما به دلیل وجود ملانوم(تومور بدخیم چشم) مجبور به تخلیه چشم بیمار هستیم.
وی تصریح کرد: ترشحات شفاف اما بیش از اشک از علائم انسداد غدد اشکی چشم است که از عوامل ریزش بیش از حد اشک، حساسیت فصلی، آلرژی، گردوغبار، وجود جسم خارجی و استفاده از لنز در چشم می باشد.
کریمی درباره تاثیر درگیری های ویروسی در ایجاد عفونت های چشمی بیان کرد: تغییر رنگ، چسبندگی ترشحات چشم و گاهی خونریزی های کوچک از علائم عفونی شدن ساختار چشم و درگیری مخاط آن است.
وی با بیان اینکه گاهی ترشحات چشمی از بیماری های وخیم و بدخیم سطح چشم خبر می دهد، افزود: آبسه پلک، گل مژه، و عفونت های لبه پلک با افزایش اشک ریزش و چسبندگی همراه است که قرمزی، سوزش و درد از دیگر علائم ترشحات عفونی چشم می باشد.
منبع :سلامت نیوز

blurred-vision

از “تاری دید” ساده رد نشوید!

به گزارش مشرق، تاری ناگهانی دید ممکن است هشداری درمورد مشکلی جدی در سلامتی باشد. مداخله درمانی به‌موقع می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشد. علائم هشداردهنده زیر نشان می‌دهند باید تاری دید را جدی بگیرید؛ بنابراین اگر هر یک از این علائم را دارید زودتر به اورژانس مراجعه کنید: . تغییر بی‌دلیل و ناگهانی در بینایی (مثلاً تاری دید) . درد …