شناسایی علائم اولیه افسردگی و اضطرار با اسکن مغزی نوزادان

محققان دریافتند اسکن‌های مغزی نوزادان برای شناسایی علائم اولیه افسردگی و اضطراب کارایی دارد.
نتایج مطالعات جدید در دانشگاه ایالتی واشنگتن در سنت لوئیس نشان داد اسکن‌های مغزی از نوزادان تازه متولد شده می‌تواند سرنخ‌هایی از این موضوع باشد که آیا کودک در طول زندگی با علائم افسردگی بالینی و اختلال اضطراب مواجه می‌شود یا خیر؟
یافته‌های این بررسی در مجله Child & Adolescent Psychiatry منتشر شد و حاکی از آن بود که قدرت و الگوی اتصالات بین مناطق خاصی از مغز برای پیش‌بینی احتمال خجالتی بودن، عصبانیت، اضطراب جدایی و اندوه بیش از حد کاربرد دارد.
سینتیا راجرز، استادیار روانپزشکی کودکان در ایالت واشنگتن و نویسنده ارشد این مطالعه اظهارکرد: الگوهای اتصال مغزی در هنگام تولد برای مشاهده علائم اولیه افسردگی و اضطراب است و بروز این علائم منجر به تغییراتی در مغز می‌شود.
وی اظهار کرد: اتصالات مغزی می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات بعدی باشد.
در این مطالعه، محققان بر روی 65 نوزاد که در تاریخ مشخصی متولد شده بودند و 57 نوزاد که قبل از موعد مقرر و یا در نزدیکی زمان تولد به دنیا آمده بودند اسکن MRI انجام دادند و دریافتند قدرت ارتباط بین آمیگدال و مناطق دیگر مغز در نوزادان نارس در مقایسه با نوزادان دیگر، کمتر دیده می‌شود.
جالب توجه است که الگوی ارتباط بین آمیگدال و اینسولا و قشر جلو مغز میانی، افزایش خطر ابتلا به علائم اولیه مربوط به افسردگی و اضطراب را نشان می‌دهد.
اینسولا، منطقه‌ای از مغز است که در آگاهی و احساسات نقش دارد و قشر جلویی مغز میانی نقش مهمی در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری ایفا می‌کند.
در پیگیری که تا دو سال بعد در این بررسی دنبال شد، محققان ارتباط بین شدت علائم افسردگی و اضطراب اولیه و الگوهای آنها در مغز نوزادان را در هر دو گروه نوزادان کامل و زودرس مشاهده کردند.
منبع:ایسنا

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …