داروی پرطرفدار در کمین بیماران

برخی اوقات اندکی طول کشیدن بیماری و اعتماد به تشخیص پزشک و استراحت کردن بهتر از آن است که با اصرار فراوان، درمان هایی خطرناک را به خود تحمیل کنید.
یکی از داروهایی که افراد هنگام درد و التهاب به پزشک اصرار می کنند که برای آنها تجویز شود، داروی دیکلوفناک است که می تواند عوارض جانبی متعددی برای بدن در پی داشته باشند و در بسیاری از کشورهای دنیا به خاطر خطرات مختلف استفاده از آن بسیار محدود شده است.
از جمله مهمترین عوارض جانبی این دارو می توان موارد زیر را نام برد که در صورتی که پس از مصرف دارو به انواع اشکال خوراکی، شیاف یا تزریقی در شما این علائم دیده شد باید سریعا به متخصص مراجعه کنید:
دل درد، نفخ شکم، سوزش معده، بادگلو، مدفوع تیره، یبوست، خارج نشدن ادرار و کاهش حجم ادرار، اسهال، سرگیجه، سوء هاضمه، سردرد، خارش پوست، تهوع و استفراغ، رنگ پریدگی، معده درد، ورم معده، تنگی نفس، کاهش وزن، خستگی و ضعف که می تواند وضعیت سلامت فرد را تحت تاثیر قرار دهد.
همچنین مصرف بیش از حد دارو و به اصطلاح پزشکی “اوردوز” و سمی شدن خون نیز در اثر این دارو می تواند رخ دهد و باعث علائم زیر شود:
تاری دید، کاهش سطح هوشیاری، تغییر در بینایی و ناتوانی در تشخیص رنگها، افسردگی، مشکل تنفسی و تنگی نفس، کهیر، خواب آلودگی، بی حسی، ورم صورت، دست و پا، کاهش ضربان قلب، تشنج، آبی شدن رنگ لبها، عصبانبت و نیز تورم پلک ها که این علائم نیازمند مراجعه سریع به اورژانس و مراکز پزشکی است.
برخی علائم خفیف استفاده از این دارو هم عبارت است از زنگ دار شدن گوش، ورم معده و روده، از دست دادن حس شنوایی و کاهش قدرت و توان بدنی که به تدریج قطع می شوند.
منبع: drugs

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …