باورهای نادرست گوارشی

تصور اشتباه: اگر مبتلا به سوزش سر معده هستید، در حالت نشسته بخوابید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، این‌که نشسته خوابیدن از بروز علائم سوزش سر معده جلوگیری می‌کند، هیچ پشتوانه پزشکی و علمی‌ای ندارد، اما هنوز هم بخشی از مردم به این مساله باور دارند. تنها کاری که در موقع خواب می‌تواند بخشی از علائم سوزش سر معده را تسکین بدهد، بالا آوردن سر و قفسه سینه بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر و آن هم با استفاده از بالش است. بنابراین، نشسته خوابیدن به هیچ وجه نمی‌تواند از علائم سوزش سر معده جلوگیری کند، بلکه فقط فرد را آزار می‌دهد.

تصور اشتباه: سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) فقط به رژیم غذایی ارتباط دارد!

اگرچه بعضی از مواد غذایی می‌توانند علائم سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) را تحریک کنند، اما تغییر دادن رژیم غذایی به‌طور کلی برای متوقف کردن این نوع از بیماری‌ها کافی نیست. گاهی اوقات حتی خود عمل خوردن می‌تواند باعث درد، نفخ، اسهال یا یبوست شود که همگی به سندرم روده تحریک‌پذیر ارتباط دارند. حتی استرس و اختلال اضطرابی نیز می‌توانند مشکل را تشدید کنند.
منبع:Web MD

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …