از بین بردن خشکی گلو

گلو درد سوزن سوزن شدن زبان زخم‌های دهانی و قرمزی خشکی لبها خشکی گلو تولید بزاق دهان تشنگی‌های مکرر اختلال در بلعیدن و تشخیص طعم غذا
چگونه می توانیم مانع ایجاد خشکی در گلویمان شویم؟ این عارضه ناشی با چه نشانه هایی همراه است؟ برخی افراد مبتلا به خشکی گلو قادر به قورت دادن بزاق دهانشان نیستند و درد شدیدی در ناحیه حلق خود احساس میکنند، آن ها از مصرف برخی موادغذایی باید پرهیز کنند. برای درمان این بیماری راهکارهای موثری وجود دارد که در ادامه در اختیارتان قرار خواهیم داد.
خشکی گلو اختلالی است که باوجود سادگی می‌تواند زندگی هریک از ما را براحتی مختل کند. عطش و تشنگی(Thirst) ناشی از این عارضه به حدی است که گاهی خواب خوش شبانه را بر مبتلایان حرام می‌کند. سختی در جویدن و بلع غذا نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که با بروز خشکی گلو دست از سرمان برنخواهد داشت به طوری که خوشمزه‌ترین غذاها به کام‌مان زهر می‌شود.
دکتر ابراهیم رزم پا عارضه خشکی گلو را چنین توضیح می‌دهد: نمی‌توانیم خشکی گلو را یک بیماری به حساب بیاوریم. این عارضه معمولاً در پی بروز بیماری‌هایی ایجاد می‌شود که روند تولید بزاق دهان را مختل می‌کنند.
این متخصص(Expert) گوش و حلق و بینی در ادامه به برخی از نشانه‌های خشکی گلو اشاره می‌کند و می‌گوید: تشنگی‌های مکرر, اختلال در بلعیدن و تشخیص طعم غذا, گلو درد, خشکی لب‌ها, زخم‌های دهانی و قرمزی و سوزن سوزن شدن زبان از نشانه‌های این عارضه است که برای رفع آنها می‌توانید از راهکارهای بسیار ساده‌ای استفاده کنید.
این استاد دانشگاه می‌افزاید: به اندازه کافی آب بنوشید و از مصرف ادویه‌های تند و غذاهای حاوی نمک فراوان مانند انواع فست فود‌ها پرهیز کنید. استعمال دخانیات(Tobacco) را متوقف کنید و نوشیدن چای غلیظ و قهوه را به حداقل برسانید. استفاده از دستگاه بخور درهنگام خواب هم می‌تواند مفید باشد. مهم نیست که بخور گرم باشد یا سرد، مهم ایجاد رطوبت مناسب است.
منبع:شفا آنلاین

ear-infection

نکات مهمی که باید درباره عفونت گوش بدانید

به گزارش مشرق، ابراهیم رزم‌پا درباره انواع عفونت گوش و راه‌های درمان این عارضه گفت: به طور کلی عفونت‌های گوش به ۲ دسته عفونت‌های حاد و عفونت‌های مزمن تقسیم می‌شود که از جمله عفونت‌های حاد می‌توان به عفونت‌های قارچی و باکتریایی اشاره کرد که درمان طبی دارد و اغلب با درمان‌های دارویی بهبود پیدا می‌کند؛ عفونت‌های قارچی با استفاده از …