کرم ضد آفتاب مانع ساخت ویتامین D در بدن میشود

کرم ضد آفتاب مانع ساخت ویتامین D در بدن میشود

یک متخصص تغذیه گفت: دریافت آفتاب نباید از پشت شیشه یا با پوشش کرم ضد آفتاب باشد همچنین در هوای آلوده ویتامین D در بدن ساخته نمی‌شود.
تیرنگ رضا نیستانی متخصص تغذیه  گفت: ویتامین D از جمله ویتامین‌های محلول در چربی است که موقعیت منحصر به فرد در بدن دارد و منبع اصلی آن ماده غذایی نیست بلکه از طریق نور آفتاب تأمین می‌شود. بدن این قابلیت را دارد که در مواجهه با آفتاب فتوسنتز کرده و ویتامین D بسازد.
این متخصص تغذیه شرایط دریافت ویتامین D را مواجهه مستقیم با نور آفتاب دانست و گفت: این دریافت آفتاب نباید از پشت شیشه یا با پوشش کرم ضد آفتاب باشد و حتی در هوای آلوده این ویتامین D ساخته نمی‌شود و در صورتی که مانند فصول سرد و پاییز زاویه تابش نور خورشید کج شود این ویتامین ساخته نمی‌شود. همچنین در صورتی که پوشش زیاد باشد و لباس‌های زیادی به تن باشد نور آفتاب جذب نخواهد شد.
وی گفت: به دلایل فوق کمبود ویتامین D در دنیا همه‌گیر شده است و حتی در مناطقی مثل جنوب کشور که آفتاب مستقیم می‌تابد به دلیل امراض پوستی مردم از آن فراری هستند.
نیستانی در پایان گفت: دریافت ویتامین D تقریباً از طریق نور آفتاب به دلایل فعلی کنسل است پس لازم است به منابع غذایی روی آوریم. عمده ویتامین D در ماهی چرب (سالمون) و روغن جیگر ماهی وجود دارد همچنین به مقدار بسیار کم در زرده تخم‌مرغ و نوعی قارچ موجود است.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *