کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان و تخمدان از مزایای شیردهی است

کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان و تخمدان از مزایای شیردهی است

سلامت نیوز: دکتر مطلق گفت: کاهش اضافه وزن مادر، کم شدن خونریزی پس از زایمان، ترشح هورمون عشق و افزایش شادابی و امنیت روانی مزایای شیردهی مادران به نوزادان است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت،مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با بیان این مطلب به مناسبت هفته تغذیه با شیرمادر گفت: اضافه وزن دوران بارداری و ذخیره چربی اضافی مادر با شیردهی مصرف شده، اندام ها، رحم و پستان ها زودتر به حالت عادی بر می گردد و کم خونی و خونریزی پس از زایمان کمتر می شود.
دکتر محمد اسماعیل مطلق افزود: احتمال بروز سرطان پستان و تخمدان (رحم)، خطر شکستگی لگن مادر در دوران سالمندی، پوکی استخوان، کم خونی، دیابت و بروز و شدت بیماری ام اس و بیماری آرتریت روماتوئید در مادرانی که شیر می دهند بسیار کاهش می یابد.
وی بیان کرد: ترشح هورمون عشق یا بازتاب جهش شیر (اکسی توکسین) در مادرانی که شیرخوار خود را تغذیه می کنند سبب افزایش شادابی و امنیت روانی آنان می شود و درصد ابتلا به افسردگی در این مادران بسیار کمتر است.
مطلق گفت: روابط عاطفی بین مادر و شیرخوار و رضایت حاصل از تماس بدنی میان آنها، سبب بهتر شدن روحیه و عاطفه مادری می شود
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

Exercise-and-obesity

چرا ورزش در ساعات پایانی روز برای افراد چاق فواید بیشتری دارد؟

تحقیقات اخیر منتشر شده در مجله Diabetes Care در 10 آوریل 2024، نشان می دهد که ورزش عصرگاهی برای افرادی که با چاقی زندگی می کنند، ممکن است بیشترین فواید سلامتی را به همراه داشته باشد. این مطالعه بر روی تقریباً 30000 فرد چاق بالای 40 سال، از جمله تقریباً 3000 نفر مبتلا به دیابت نوع 2، به مدت هشت سال انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *