وقتی تمیز بودن شکل وسواس به خود می گیرد

وقتی تمیز بودن شکل وسواس به خود می گیرد

وقتی به نظافت خود بیش از حد طبیعی حساس می شوید وبه طور مداوم دستهای خود را می شویید و به میکروب ها و باکتری های اطرافتان فکر می کنید و نگران هستید دچار وسواس شده اید که نیازبه درمان دارد.
آگاهی از وجود انواع میکروب ها و باکتری ها در محیط زندگی بسیار مفید است و سبب حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماریها می شود اما برخی افراد دچار نوعی وسواس و استرس می شوند و به طور دائم از انواع محصولات شوینده و پاک کننده استفاده می کنند که این حالت هم می تواند در آنها باعث ابتلا به انواع بیماری های جسمی و روحی شود.
گفتنی است، براساس تحقیقات نوزادی که تازه به دنیا می آید از بالاترین سطح قدرت سیستم ایمنی بدن برخورداراست و به تدریج با افزایش سن قدرت سیستم ایمنی بدن کم شده و فرد در معرض ابتلا به انواع بیماری ها قرار می گیرد.
کارشناسان اعتقاد دارند محیط بسیار تمیز برای زندگی می تواند اثر منفی بر کودکان داشته باشد و باعث بروز آلر‍ژی و حساسیت در آنها شود، کارشناسان توصیه می کنند محیط زندگی برای کودکان باید بهداشت خوبی داشته باشد اما حذف کردن تمامی آلودگی ها هم می تواند زمینه ساز ضعف عمومی بدن و ابتلا به انواع بیماری ها به دلیل تقویت نشدن سیستم ایمنی بدن شود.
کارشناسان به والدین توصیه می کنند کودکان خود را برای بازی به فضای آزاد ببرند و به آنها اجازه گردش و دست زدن به برگ درختان و حتی خاک یا ماسه کنار دریا را بدهند تا بدن کودک تقویت شود و در برابر بیماری ها از خود مقاومت نشان دهد.
نگهداری از حیوانات خانگی مثل پرنده ها هم می تواند سیستم ایمنی بدن کودک را تقویت کند و مانع از بروز بیماری های مختلف در آینده شود.
متخصصان به بزرگسالان توصیه می کنند در حفظ بهداشت و دوری از میکروب ها حد اعتدال را رعایت کنند زیرا وسواس در این خصوص می تواند باعث بالا رفتن فشار خون، هراس از حضور در اجتماع، ترس از معاشرت با دیگران ، اتلاف وقت و انر‍ژی بیش از حد برای نظافت و تمیز کردن بیش از حد بدن و اشیاء و البسه، حساسیت و خشکی پوست به دلیل شستشوی زیاد و از بین رفتن چربی طبیعی سطح پوست و ابتلای سریع به انواع بیماری های میکروبی و باکتریایی شود.
کارشناسان توصیه می کنند افراد جز در مواقع ضروری ازصابون و مایع دستشویی آنتی باکتریال استفاده نکنند زیرا علاوه بر افزایش حساسیت بدن و بروز آلرژی ، این نوع صابون میکروب های مفید سطح پوست را نیز نابود می کند.
منبع:Dailymail

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *