هشدار:در کنار آتش از اسپری های خوشبوکننده استفاده نکنید

هشدار:در کنار آتش از اسپری های خوشبوکننده استفاده نکنید

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: عموم اسپری‌های خوشبوکننده بدن، هوا و ضد تعریق گازدار درصورتی که روی آتش اسپری شود، قابلیت اشتعال و خطر آفرینی دارند.
دکتر مصطفی اسماعیلی به مردم توصیه کرد تا هنگام استفاده از اینگونه محصولات حتما مراقب باشند که در نزدیکی هر شعله ای و با هر کیفیت، شکل و وسعتی به ویژه در فضاهای بسته قرار نداشته باشند.
وی تصریح کرد: متاسفانه بارها دیده شده است که افراد در فضای بسته درون خودرو و هنگام کشیدن سیگار از اسپری استفاده کرده اند و خودروی آنها دچار آتش سوزی شده است.
وی در ادامه از مردم خواست هنگام خرید به اصل یا غیر اصل بودن اینگونه فرآورده ها، دقت زیادی داشته باشند و گفت: مردم باید هنگام خرید با رویت کد برچسب رهگیری و ردیابی اصالت الصاق شده روی کالای سلامت، پس از خراشیدن اسکرچ و استعلام کد قید شده در آن از عدم قاچاق و تقلبی بودن فرآورده آرایشی و بهداشتی مورد نیاز خود اطمینان حاصل کنند.
منبع:سلامت نیوز

 

همچنین ببینید

water-boiling

جوشاندن آب، راهی ساده برای کاهش میکروپلاستیک‌ها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد جوشاندن ساده آب می‌تواند تا ۹۰ درصد میکروپلاستیک‌های موجود در آب شیر را از بین ببرد. میکروپلاستیک‌ها ذرات بسیار ریزی از پلاستیک هستند که خطرات سلامتی آن‌ها در حال بررسی است. جوشاندن آب به مدت ۵ دقیقه، به ویژه در آب‌های سخت با املاح معدنی بالا، می‌تواند میکروپلاستیک‌ها را به رسوب آهکی متصل کند. سپس می‌توان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *