هشدار در مورد مصرف قرص‌های غضروف‌ساز و ضد آرتروز

هشدار در مورد مصرف قرص‌های غضروف‌ساز و ضد آرتروز

 

سلامت نیوز: رئیس انجمن جراحی‌ زانو ضمن هشدار در ارتباط با مصرف قرص‌های غضروف‌ساز، ضد آرتروز و پوکی استخوان که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود، گفت: بسیاری از این داروها مشکل بیمار را رفع نکرده و تنها سبب زیان اقتصادی آن می‌شود.
محمد رازی ، با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی، اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌ای که توسط کشور آمریکا پس از برجام انجام گرفت در صورتی که افراد به کشور ما سفر کنند در ورود آنها به کشورهای مهم اختلال ایجاد می‌شود.
وی افزود: بر همین اساس بسیاری از اساتید و شخصیت‌های بین‌‌المللی از جمله رئیس انجمن بین‌المللی جراحی زانو علیرغم تمایل برای شرکت در این کنگره موفق به حضور نشد ولی با این وجود از کشورهای اروپایی و آمریکا و بسیاری از کشورهای همسایه جهت شرکت در کنگره میهمانان زیادی حضور یافتند.
رئیس انجمن جراحی‌ زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌‌های ورزشی با بیان اینکه تمامی مباحث علمی و یافته‌های جدید در ارتباط با جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی امروز در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت، گفت: انحراف مفصل زانو و تعویض آن از جمله مسائل مهمی بود که مدعوین از سخنرانی صاحبنظران در این زمینه بهره‌مند شدند.
رازی در ادامه به عدم مدیریت خرج پول در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: متأسفانه انواع مکمل‌ها در بازار کشور همچون نقل و نبات وجود دارد و بخشی از افراد جامعه همچون کارمندان بازنشسته قسمتی از حقوق و درآمد خود را صرف هزینه خرید این مکمل‌ها جهت درمان آرتروز و دردهای مفصلی می‌کنند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری از داروهای حیاتی ممکن بوده دسترسی به آن اندک باشد و علیرغم گران بودن برخی از مکمل‌ها مردم به دلیل اینکه تصور می‌کنند اگر این مواد را مصرف کنند مشکل غضروف یا آرتروز آنها برطرف خواهد شد نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند.
رئیس انجمن جراحی‌ زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌‌های ورزشی با تأکید بر اینکه فروش و دسترسی مکمل‌های غذایی و دارویی باید با مدیریت دقیق وزارت بهداشت انجام شود، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای نسبت به تبلیغ قرص و مکمل‌هایی جهت ساخت غضروف و درمان آرتروز و پوکی استخوان اقدام می‌کنند و متأسفانه بخشی از جامعه نیز اغفال این تبلیغات می‌شوند.
رازی نسبت به مصرف این مکمل‌های غضروف‌ساز هشدار داد و گفت: برخی برای کاهش درد مفصل در میانسالی تزریق آمپول‌هایی همچون کورتون را پیشنهاد می‌کنند که استفاده از این روش درمانی دو تا سه بار در سال مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

squats

با این تکنیک های ورزشی، زانوهایتان را تقویت کنید

زانو بزرگ‌ترین مفصل بدن است که استخوان‌های ساق پا و ران را به هم متصل می‌کند. این عضو بدن شامل غضروف، ماهیچه‌ها، رباط‌ها، و عصب‌هایی است که همگی در سلامت و حرکت مفصل نقش دارند. برخی افراد ممکن است در سن بالاتر دچار مشکلات زانو شوند و برخی ورزشکاران یا افراد مبتلا به آرتروز نیز دچار مشکلات مربوط به زانو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *