موادي براي آشپزي ضد پيري

موادي براي آشپزي ضد پيري

پديده پيري مي‌تواند در هر زمان، بعد از گذشت از سن 30 سالگي شروع شود و معمولا پوست حالت كششي و ارتجاعي خود را از دست مي‌دهد.بدن شروع به سست شدن مي‌كند و استخوان‌ها تراكم خودشان را از دست مي‌دهند.پوست حالت ارتجاعي، شفافيت و درخشش خود را از دست خواهد داد و چين و چروك مي‌خورد.
طبق تحقيقات، با مصرف خوراكي‌‌هايي از مواد ساده و قابل دسترس و با طبخي آسان، حمله علايم پيري كند شده و هيجانات و شادابي دوران جواني زياد مي‌شود.

 

1-  كلم بروكلي

“بروكلي”، يك منبع عالي ويتامين C و كاروتن است. تحقيقات اثبات مي‌كند كه اين خانواده سبزيجات بهترين غذاي ضد پيري و ضد سرطان هستند و “ماهي” بهترين پروتئين را تامين مي‌كند با تركيب كردن اين دو ماده غذايي مي‌توان عالي‌ترين خوراكي را تهيه كرد.

2-  ماهي

ماهي از نظر ميزان پروتئين بالاترين رتبه را دارد. خام يا پخته ماهي عالي‌ترين منبع ويتامين C است (100 گرم ماهي خام داراي 100 ميلي‌گرم ويتامين C است)

3-  پياز

 پياز، مي‌تواند تميزكننده خون و پايين آورنده كلسترول باشد و جريان پير شدن را كند مي‌كند. پياز و خوراكي‌هاي دريايي بالاترين ميزان پروتئين را دارا هستند. علاوه بر آن پياز نياز بدن به روي را برطرف مي‌سازد.

 

4-  كلم

كلم، سرشار از ويتامين C و داراي فيبر بالايي است. “فيبر” نه فقط براي روده‌ها و معده مناسب است؛ بلكه، براي سيستم گوارشي نيز مفيد بوده و به دفع مواد زايد كمك مي‌كند. دو فاكتور اصلي در كاهش فرآيند پيري وجود دارد: ويتامين‌ها و كاروتن در ميوه‌هاي تازه. ويتامين C و E و كاروتن، بهترين وسيله كمك براي كاهش جريان پيري هستند. كاروتن، به نگهداري و مراقبت سلامتي بافت‌ها كمك مي‌كند و بهترين دوست خانم‌هاست.
ويتامين C و E هر دو آنتي‌اكسيدان هستند و مي‌توانند در شروع پيري و فرتوتي تاخير ايجاد كنند و جواني را طولاني‌تر كنند. آن‌ها فقط به خنثي كردن راديكال‌هاي آزاد كمك نمي‌كنند، اما وجود زياد ميوه‌هاي تازه و سبزيجات، سلامتي روده‌هاي بزرگ را افزايش مي‌دهد و به دفع مواد زايد كمك مي‌كند.

منبع:سلامت نیوز

 

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *