مضرات داروهای آنتی بیوتیک مخصوص عفونت گوش

مضرات داروهای آنتی بیوتیک مخصوص عفونت گوش

 

خبرگزاری میزان- شیوع عفونت گوش در دورانی کودکی به قدری است که آن را پس از سرماخوردگی در جایگاه دوم مشکلات کودکان قرار داده است، محققان می گویند استفاده از ژل های آنتی بیوتیک می تواند این مشکل را افزایش دهد.
عفونت گوش در کودکان، امری شایع و با علائمی همچون درد شدید در گوش، اختلالات خواب و تب همراه است. وقتی مایعات و سیالات پشت پرده گوش کودک به دام می افتند، عفونت بروز می کند و اغلب نیز کودکان بین ۶ ماهه تا ۳ ساله مستعد ابتلا به آن هستند.
به نقل از اراند و ورلد، محققان می گویند از آن جا که دریافت داروهای خوراکی آنتی بیوتیک، والدین کودکان خردسال را دچار زحمت می کند، آنها معمولا ترجیح می دهند از ژل های آنتی بیوتیک برای استفاده درمانی در زمان بروز بیماری کودکشان، بویژه برای مقابله با عفونت گوش میانی، استفاده کنند. بر همین اساس ژل های جدید روزبروز جای بیشتری در میان داروها برای خود باز می کنند؛ اما بتازگی معلوم شده که چنین رویکردی ممکن است سبب گسترش عفونت های گوش و بدتر از آن، بروز مقاومت دارویی در برابر عفونت شود.
این نظر پس از آن اعلام شد که محققان اطلاعاتی در این زمینه را در بیمارستان کودکان بوستون در امریکا مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که درمان ناقص و عود مکرر گوش میانی (اوتیت میانی) در ۴۰ درصد از کودکان، ۴ بار یا بیشتر بروز کرده است.
دوز بالای آنتی بیوتیک برای گوش، عوارض جانبی دارویی نیز، همچون اسهال، جوشدانه، و برفک دهانی را شایع می کند. جزئیات بیشتری از یافته های این تحقیق در Science Translational Medicine منتشر شده است.
منبع:میزان

همچنین ببینید

ear-infection

نکات مهمی که باید درباره عفونت گوش بدانید

به گزارش مشرق، ابراهیم رزم‌پا درباره انواع عفونت گوش و راه‌های درمان این عارضه گفت: به طور کلی عفونت‌های گوش به ۲ دسته عفونت‌های حاد و عفونت‌های مزمن تقسیم می‌شود که از جمله عفونت‌های حاد می‌توان به عفونت‌های قارچی و باکتریایی اشاره کرد که درمان طبی دارد و اغلب با درمان‌های دارویی بهبود پیدا می‌کند؛ عفونت‌های قارچی با استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *