مخلوط کردن ماست با آبلیمو یا سرکه سبب افسردگی، ترس و اضطراب می‌شود

مخلوط کردن ماست با آبلیمو یا سرکه سبب افسردگی، ترس و اضطراب می‌شود

یک کارشناس طب سنتی گفت: مخلوط کردن ماست با آبلیمو یا سرکه سبب افسردگی، ترس، اضطراب، و تشدید بیماری صرع می‌شود.
به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, سید جواد علوی اظهار داشت: مخلوط کردن ماست با آبلیمو یا سرکه سبب افسردگی، ترس، اضطراب، و تشدید بیماری صرع می‌شود.
به گفته وی بدن انسان بر اثر غذاهایی که می‌خورد دارای باکتری‌ها و سمومی می‌شود که در دراز مدت می‌تواند باعث بروز بیماری‌های متفاوت باشد.
این کارشناس طب سنتی افزود: سبزی‌ها از موادی هستند که می‌توانند به انسان در دفع سموم و مواد زائد کمک کنند. سیر به دلیل دارای بودن ترکیبات فراوانی که دارد یک سم زدای فوق العاده محسوب می‌شود.
علوی ادامه داد: این ماده غذایی به بدن کمک می‌کند تا سموم و مواد زائد به ویژه آلودگی‌هایی مانند سرب و جیوه از بدن خارج شوند. علاوه بر این، سیر دارای خواص ضدباکتریایی است برای همین می‌تواند روده‌ها را به خوبی تمیز کند.
وی اضافه کرد: دوری از برهم خوری و زیاد خوردن و چیزهای چرب و لزج، گرسنگی زیاد و نخوردن آب وسط غذا به سلامت معده کمک می‌کند همچنین استفاده از غذاها و کباب‌های مقوی مثل کباب راسته گوسفند جوان به همراه زیره و دارچین نیز موجب حفظ سلامت معده می‌شود.
این کارشناس طب سنتی بیان کرد: مصرف شربت‌های مقوی معده مانند سکنجبین، شربت لیمو، شربت غوره، انار و زرشک خوردن و مالش روغن‌های مقوی معده بر سر معده مانند روغن گردو و روغن مصطکی به سلامت معده کمک می‌کند.
علوی یاداور شد: خوردن سیراب و شیردان گوسفند سالم به همراه زیره و دارچین و هل, خوب جویدن غذا به طوری که غذا با بزاق دهان ترکیب شده و بصورت کشکاب درآید و سپس بلعیده شود نیز به حفظ سلامت معده کمک می‌کند.

.tasnimnews

همچنین ببینید

salt-substitutes

جایگزین نمک برای قلب مفید است!

تحقیقات جدید نشان داده است که جایگزین کردن نمک معمولی با طعم دهنده های کم سدیم مانند لیمو، موسیر، پودر پیاز و … خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاثیر جایگزین نمک مشابه داروهای فشار خون مطالعه ای بر روی ۱۶ آزمایش کنترل شده نشان داد، استفاده از جایگزین نمک هنگام آشپزی با کاهش فشار خون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *