1499

علل ریزش مو

1499

یک متخصص پوست و مو گفت: ریزش موی سر به صورت طبیعی روزانه اتفاق می افتد و زمانی که میزان ریزش در روز بیش تر از 100 عدد باشد غیر طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه ریزش مو به 2 دسته اسکاری و غیر اسکاری تقسیم می شود بیان داشت: ریزش موی اسکاری ناشی از بیماری های مختلف پوستی مانند لوپوس و یا ناشی از تروما (ضربه یا جراحت) بر اثر تصادف یا سوختگی است.

رسایی تصریح کرد: در این نوع ریزش مو، ریشه مو تخریب شده و موها دوباره رشد نمی کنند که در این مواقع می توان از کاشت مو استفاده کرد.

این متخصص پوست و مو اذعان داشت: در ریزش موی غیر اسکاری ریشه مو از بین نرفته و دوباره با درمان رشد می کند که به 2 دسته منتشر و موضعی تقسیم می شود.

وی در ادامه افزود: ریزش موی سکه ای از انواع موضعی محسوب می شود که در هر قسمتی از موی سر، گاهی در ابرو و یا مژه و یا قسمت هایی از بدن، ریزش مو به صورت نواحی گرد و محدود، اتفاق می افتد.

رسایی اظهار کرد: این نوع ریزش مو در اثر استرس و مشکلات زمینه ای، ارثی و یا افراد با زمینه های آلرژی و اگزما رخ می دهد که به اصطلاح حالت خود ایمنی است و موها سه تا 6 ماه بعد دوباره رشد می کنند.

وی گفت: اما در حالت شدیدتر ریزش موی سکه ای، تمام نواحی سر دچار ریزش شده و در حالت شدیدتر کل موهای بدن می ریزد که درمان آن زمان بر و مشکل است.

رسایی در خصوص عوامل ریزش موی منتشر بیان کرد: سوء تغذیه به دلیل کمبود مواد مغذی از جمله کمبود آهن، روی، ویتامین های گروه B و اسید آمینه های ضروری دراین نوع ریزش مو موثر است که مصرف سبزیجات و میوه جات، حبوبات و گوشت سفید و قرمز در رفع این مشکل نقش دارد.

وی اظهار داشت: اشکالات هورمونی یا غدد مانند کم کاری یا پرکاری تیرویید نیز از جمله دیگر عوامل ریزش موی منتشر محسوب می شود.

رسایی اذعان کرد: سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز در زنان جوان در ریزش مو، چاقی و اختلال در باروری نقش دارد.

این متخصص پوست و مو در ادامه بیان داشت: گاهی دیابت یک مورد از ریزش موی منتشر محسوب می شود که به دنبال زایمان اتفاق می افتد و 2 تا 3 ماه بعد از زایمان شروع می شود و در 60 درصد از زنان رخ می دهد و البته دوباره رشد می کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ابتلا به بیماری های تب دار مانند حصبه، سرماخوردگی شدید، استرس و شوک های شدید مانند مرگ یکی از عزیزان، ساعت های پرواز طولانی، سقط جنین و جراحی های بزرگ، ریزش موی موقت را به دنبال دارد و خود به خود دوباره رشد می کند.

رسایی اظهار داشت: رژیم گرفتن و کاهش وزن نیز از جمله عوامل ریزش مو است و همچنین ریزش موی کششی نیز در اثر سفت بستن موها در ناحیه پیشانی و شقیقه اتفاق می افتد که کوتاه کردن مو موثر است.

وی تصریح کرد: برای درمان ریزش مو باید دلیل آن کشف شود و کوتاه کردن مو در دیگر حالت های ریزش مو درمان ریزش مو تاثیر ندارد.

منبع:بیتوته

همچنین ببینید

ماده‌ای سرطان‌زا در مواد آرایشی!

خبر نگران‌کننده‌ای برای افرادی که از کرم‌های ضد جوش حاوی بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنند: محققان ماده‌ای به نام بنزن، که یک ماده سرطان‌زای شناخته شده است، را در بسیاری از این محصولات پیدا کرده‌اند. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا بنزوئیل پروکسید یکی از ترکیبات رایج در درمان جوش بوده و محصولات حاوی آن به راحتی در داروخانه‌ها در دسترس افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *