سفیدکردن دندان با لیزر چقدر اثربخش است؟

سفیدکردن دندان با لیزر چقدر اثربخش است؟

سلامت نیوز: معاون مرکز تحقیقات لیزر در دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یکی ازکاربردهای لیزر، بلیچینگ (سفیدکردن دندان) است،گفت:بهره گیری از لیزر برای بلیچینگ از آسیب به مینای دندان پیشگیری و یا آن را به حداقل می رساند.
دکتر سیما شهابی درگفت و گو با ایرنا افزود:قدرت سفید کنندگی بیشتر و به حداقل رساندن آسیب به مینای دندان از جمله مزایای بهره گیری از لیزر در بلیچینگ است.
وی با اشاره به اینکه دندانپزشکان به دنبال شیوه ای هستند که با حداکثر اثربخشی (مفید بودن) و حداقل آسیب بتوان بلیچینگ انجام داد، اظهار کرد:براساس روش های علمی، استفاده از لیزر یکی از شیوه های مناسب برای سفید کردن دندان است.
شهابی به خصوصیات اصلی لیزر در مقابل منابع نورانی دیگر اشاره کرد و گفت: هنگامی که از منابع نورانی نظیر پلاسما آرک و LED برای سفید کردن استفاده می شود به علت وجود بازه ای از طول موج ها و فوتون های اضافی به حرارت تبدیل می شوند که این موارد تاثیر نامطلوبی بر دندان خواهد داشت.
معاون مرکز تحقیقات لیزر در دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اثربخشی (مفید بودن) و ایمنی رامهمترین عامل برای انتخاب شیوه ای مطمئن برای درمان اعلام کرد و افزود: محققان و پژوهشگران در تلاش هستند تا شیوه ای مناسب برای ارایه خدمات بهتر به مردم را کشف کنند. زرد شدن دندان براثر مصرف آب آشامیدنی دارای فلوراید فراوان
وی مصرف آب آشامیدنی دارای فلوراید بالاتر از حد مجاز را عاملی برای زرد شدن دندان اعلام کرد و گفت:مصرف دخانیات و ارث از دیگر عوامل زردی دندان هستند.
فلوراید ماده ای معدنی است که مقدارکم آن در آب آشامیدنی سبب استحکام دندان ها می شود.
معاون مرکز تحقیقات لیزر در دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به سیاه شدن دندان اشاره کرد و افزود: عصب کشی نامناسب می تواند به سیاه شدن دندان منجر شود.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

The best-age-for-jaw-and-face-surgery

بهترین سن برای جراحی فک و صورت

یک متخصص جراحی فک وصورت گفت: ایده ال ترین سن انجام جراحی فک و صورت را ۱۸ الی ۲۰ سالگی است. به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کریمی، در گفت‌وگو با رادیو سلامت، با بیان اینکه اگر ارتودنسی خوب انجام شود، استخوان‌ها را هم جابجا می‌کند، افزود: جراحی باعث صاف شدن فک می‌شود. اول باید دندان‌ها با ارتودنسی ردیف شوند، سپس جراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *