ریسک ابتلا به آب سیاه با بدخوابی؟!

ریسک ابتلا به آب سیاه با بدخوابی؟!

آب سیاه یک نوع بیماری چشمی است که در آن، عصب بینایی به دلیل افزایش فشار چشم متحمل آسیب و صدمه شده که در نتیجه میدان دید محدود می شود. اما آیا این بیماری می تواند در اثر اختلالات خواب بوجود بیاید؟ برای دانستن این موضوع مطلب زیر را بخوانید.
به گزارش بلاغ، طبق مطالعه محققان، افراد مبتلا به سندروم آپنه خواب (اختلال در خواب) بسیار مستعد ابتلا به آب سیاه چشم هستند.
طبق یافته محققان دانشگاه هوکایدو ژاپن، افراد مبتلا به آپنه خواب ۱۰ برابر افراد فاقد این اختلال در معرض ابتلا به آب سیاه چشم قرار دارند.
یاسوهیرو شین می، محقق این پژوهش، در این باره می گوید: «اگرچه اندازه گیری فشار چشم در زمان خواب به لحاظ فنی دشوار است، اما ما با استفاده از یک سنسور ویژه مشابه لنزهای تماسی توانستیم این تغییرات فشار را در زمان توقف مکرر تنفس بیماران مبتلا به آپنه در حین خواب اندازه گیری کنیم.»
معمولا عنوان می شود که در زمان توقف نفس کشیدن (دم)، فشار درون سینه ای افزایش می یابد و همین مسئله فشار چشم را نیز افزایش می دهد.
اما به طور غیرمنتظره ای در این مطالعه مشخص شد که فشار چشم در زمان قطع نفس کشیدن، کاهش می یابد.
محققان دریافتند با توقف تنفس، میزان اشباع اکسیژن خون اُفت می کند و همین مسئله آغازگر آسیب و صدمه به عصب بینایی است که می تواند منجر به آب سیاه شود.
منبع:ghatreh

همچنین ببینید

blurred-vision

از “تاری دید” ساده رد نشوید!

به گزارش مشرق، تاری ناگهانی دید ممکن است هشداری درمورد مشکلی جدی در سلامتی باشد. مداخله درمانی به‌موقع می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشد. علائم هشداردهنده زیر نشان می‌دهند باید تاری دید را جدی بگیرید؛ بنابراین اگر هر یک از این علائم را دارید زودتر به اورژانس مراجعه کنید: . تغییر بی‌دلیل و ناگهانی در بینایی (مثلاً تاری دید) . درد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *