دردهای موضعی و لنگیدن مهمترین علائم تومورهای بدخیم استخوانی

استادیار رادیوتراپی آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تومورهای بدخیم استخوانی شیوع نادری دارند، گفت: این تومورها اغلب با دردهای موضعی استخوان در بزرگسالان و درد و لنگیدن در کودکان بروز می یابند.
دکتر مرضیه لشکری اظهار کرد: تومورهای بدخیم استخوانی یک بیماری نادر است که کمتر از 2 دهم درصد از همه سرطان ‌ها را شامل می شود.
وی اظهار کرد: تومورهای استخوانی در بیشتر موارد خوش خیم هستند اما میزان شیوع این تومورها به طور دقیق مشخص نیست چراکه اغلب آنها بدون علامت هستند و به صورت اتفاقی تشخیص داده می شوند.
لشکری گفت: استادیار رادیوتراپی آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: استئوسارکوم، کندروسارکوم و یوئینگ سارکوم شایعترین تومورهای بدخیم استخوانی هستند؛ استئوسارکوم و یوئینگ سارکوم بیشتر در جوانان و کودکان و کندروسارکوم بیشتر در افراد میانسال مشاهده می شوند.
وی درباره عوامل خطر بروز تومورهای استخوانی گفت: ریسک فاکتورهای تومورهای بدخیم استخوانی به طور کلی شامل سابقه رادیوتراپی، مصرف برخی داروهای کموتراپی، عوامل ژنتیکی و اختلالات کروموزومی، برخی ضایعات خوش خیم استخوانی مانند پاژه، استئومیلیت مزمن، استئوکندروما و انکندروما هستند.
لشکری اظهار کرد: علائم بالینی این بیماری اغلب به صورت درد استخوانی است که در کودکان می تواند به صورت لنگش تظاهر یابد.
استادیار رادیوتراپی آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه استفاده موثر از رژیم های چند دارویی کموتراپی باعث افزایش قابل توجه در میزان بقا در بیماران با تومورهای بدخیم استخوانی می شود، افزود: همچنین روش های جدید درمانی با کاهش قابل ملاحظه ای در میزان اختلال عملکرد همراه هستند.
سمینار یک روزه تازه‌های تشخیص و درمان تومورهای استخوان نهم دی ماه جاری در سالن کارون هتل پارسیان اوین برگزار می شود.
گروه هدف این سمینار متخصصان رادیوتراپی آنکولوژی، هماتولوژی آنکولوژی، ارتوپدی، پاتولوژی، رادیولوژی، پزشکی هسته ای و جراحان عمومی هستند.
این سمینار به منظور ارائه تازه ترین روش های تشخیصی و درمانی تومورهای استخوان و با هدف افزایش ارتقای سطح علمی گروه های هدف برگزار می شود.
منبع :ایرنا

squats

با این تکنیک های ورزشی، زانوهایتان را تقویت کنید

زانو بزرگ‌ترین مفصل بدن است که استخوان‌های ساق پا و ران را به هم متصل می‌کند. این عضو بدن شامل غضروف، ماهیچه‌ها، رباط‌ها، و عصب‌هایی است که همگی در سلامت و حرکت مفصل نقش دارند. برخی افراد ممکن است در سن بالاتر دچار مشکلات زانو شوند و برخی ورزشکاران یا افراد مبتلا به آرتروز نیز دچار مشکلات مربوط به زانو …