خوش بینی برای سلامت شما خوب است

خوش بینی برای سلامت شما خوب است

 

خوش بینی می تواند به واسطه چندین دلیل با سلامت بهتر و مرگ و میر کمتر مرتبط باشد.
نوع نگرش شما چگونه است؟ آیا فردی خوش بین هستید که نیمه پر لیوان را نگاه می کند یا فردی بدبین که بر نیمه خالی متمرکز می شود؟ اگر جز دسته نخست هستید، خبرهای خوبی برای شما داریم: خوش بینی برای سلامت انسان خوب است و حتی ممکن است بر طول عمر بیفزاید.
به گزارش “ام‌ان‌ان”، در مطالعه ای جدید پژوهشگران پاسخ های 70 هزار زن به پرسش هایی درباره این که در سال 2004 چه میزان خوش بین بوده اند را مورد بررسی قرار داده اند. سپس آنها آمار مرگ و میر این زنان که به طور میانگین 70 سال سن داشتند را از سال 2006 تا سال 2012 دنبال کردند.
پژوهشگران دریافتند زنانی که بالاترین سطح خوش بینی را گزارش کردند، نسبت به آنهایی که کمترین میزان خوش بینی را داشتند، 29 درصد احتمال کمتری داشته است طی آن بازه زمانی فوت کنند. این میزان خطر کاهش یافته برای دلایل مختلف مرگ از جمله سرطان، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری تنفسی و عفونت بوده است.
به گفته اریک کیم، مولف مطالعه، خوش بینی می تواند به واسطه چندین دلیل با سلامت بهتر و مرگ و میر کمتر مرتبط باشد. افرادی که بیشتر خوش بین هستند تمایل بیشتری به دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم، انجام ورزش و سیگار نکشیدن دارند. خوش بینی ممکن است به نحوی بر عملکرد بیولوژیکی، به طور بالقوه از طریق کاهش سطوح التهاب یا عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن، نیز تاثیرگذار باشد. افراد خوش بین ممکن است از مهارت های مقابله بهتر برخوردار باشند. این افراد در مواجهه با چالش ها برنامه های احتیاطی تهیه می کنند، برای چالش های آینده برنامه ریزی می کنند و اگر توانایی ایجاد تغییر در چیزی را ندارند، این مساله را می پذیرند.
مطالعات دیگر پیوندی بین خوش بینی و سلامت را نشان داده اند. به گفته پژوهشگران دانشگاه ایلینوی، افرادی که خوش بین‌تر هستند احتمال بیشتری دارد از سلامت قلب خوبی نیز برخوردار باشند. طی مطالعه ای در سال 2015، پژوهشگران سلامت قلبی، سلامت روانی، و سطوح خوش بینی 5,100 فرد بزرگسال که در بازه سنی 45 تا 84 سال قرار داشتند را ارزیابی کردند. آنها از ژوییه سال 2000 و به مدت 11 سال وضعیت هر شرکت کننده را دنبال کرده بودند و دریافتند امتیازات سلامت قلب که بر اساس شاخص توده بدنی و فشار خون شکل گرفته بودند، در رابطه ای مستقیم با سطوح خوش بینی ارتقا یافته اند.
بنابر گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، بیماری قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در این کشور است که روزانه جان 2,200 آمریکایی را می گیرد. بیماری قلبی هر فردی در هر سن و با هر پس زمینه را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. حتی تفاوتی متوسط در سلامت قلب و عروق می تواند به طور قابل توجهی میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی را کاهش داده و به مردم در تجربه زندگی طولانی‌تر و شادتر کمک کند.
منبع:سلامت نیوز

 

 

همچنین ببینید

ADHD-treatment-and-death-reduction

کاهش خطر مرگ و میر در افراد مبتلا به ADHD تحت درمان!

مطالعه‌ای جدید در سوئد نشان داد افرادی که از داروهای اختلال کم توجهی-بیش فعالی (ADHD) استفاده می‌کنند، در کل میزان مرگ و میر پایین‌تری دارند. این مطالعه با پیگیری نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به ADHD به مدت ۱۱ سال انجام شده است. این یافته‌ها اهمیت تشخیص و درمان زودهنگام ADHD را برجسته می‌کند. افراد مبتلا به ADHD که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *