خطرات استفاده ناصحیح از لنز برای چشم‌ها

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: آسیب‌های چشمی در ۲۰ درصد عفونت‌های مرتبط با استفاده ناصحیح از لنزها طی 10 سال به سازمان غذا و داروی این کشور گزارش شده است.
به گزارش بلاغ، استفاده نادرست از لنزهای چشمی همچون قرار دادن آنها داخل چشم به هنگام خواب آسیب‌های جدی به این عضو حیاتی و حساس بدن وارد می‌کند.
همچنین “میشل بیچ” از مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا گفت: استفاده نادرست از لنزهای چشمی و عدم مراقبت از آنها می‌تواند موجب عفونت چشمی شود که در نهایت آسیب جدی و طولانی مدتی را به همراه دارد. همچنین بسیاری از مردم که از لنزهای چشمی استفاده می‌کنند آنها را جزء تجهیزات پزشکی که با این عضو حساس تماس دارد در نظر نمی‌گیرند.
در این بررسی محققان مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا به مطالعه روی ۱۱۰۰ پرونده پزشکی بیماران مبتلا به عفونت چشمی مرتبط با لنزهای چشمی در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ پرداخته و مشاهده کردند که از هر پنج بیمار یک نفر به زخم قرنیه یا دیگر انواع آسیب‌دیدگی‌های چشمی ناشی از عفونت مبتلا شده است. همچنین بیش از ۱۰ درصد بیماران برای دریافت مراقبت‌های فوری به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.
به علاوه حتی در صورتیکه عفونت‌ چشمی ناشی از لنز جزئی باشد باز هم می‌تواند آسیب زننده و دردآور باشد به گونه‌ای که برخی بیماران مجبور می‌شوند به طور روزانه به پزشک مراجعه کرده یا برای درمان عفونت هر ساعت از قطره چشم استفاده کنند.
به گزارش هلث دی نیوز، بسیاری از این عفونت‌ها قابل پیشگیری هستند و می‌توان با اصلاح رفتارهایی همچون خودداری از قرار دادن لنز در چشم هنگام خواب یا توجه به تاریخ مصرف لنزها، سلامت این عضو حساسِ بدن را حفظ کرد./آ
ghatreh

وزارت بهداشت: تا حد امکان در فضای باز تردد نکنید

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به آلودگی هوای تهران به مردم به ویژه کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران مزمن توصیه کرد که تا حد امکان در فضای باز تردد نکنند. عباس شاهسونی؛ رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، از مردم به‌ویژه کودکان، زنان …