حد مجاز مصرف قند درکودکان

حد مجاز مصرف قند درکودکان

نتایج مطالعه محققان انگلیسی نشان می دهد که کودکان نیمی ازقند مجاز مصرفی روزانه خود را در وعده صبحانه و قبل از رفتن به مدرسه مصرف می کنند که این موضوع به افزایش نرخ چاقی و دیابت در میان کودکان دامن می زند.
براساس این تحقیق 91 درصد از مادران و 80 درصد از پدران کودکان چاق در انگلیس بر این واقعیت واقف نیستند که کودکان آنها، مشکل اضافه وزن دارند .
بر اساس اعلام مرکز بهداشت عمومی انگلیس، متوسط کودکان هر روز صبح در وعده صبحانه معادل سه حبه قند مصرف می کنند.این در حالی است که حداکثر میزان توصیه شده قند مصرفی برای کودکان چهار تا شش سال پنج حبه قند در روز و برای کودکان هفت تا 10 سال روزی هفت حبه قند است.
مقامات بهداشتی انگلیس خاطر نشان کردند که مصرف غلات شیرین، آب میوه و مربا ها در وعده صبحانه باعث می شود که بسیاری از کودکان روز خود را با کالری اضافه آغاز کنند که این موضوع افزایش نرخ های بی سابقه ای را از چاقی و دیابت به دنبال دارد.
آنها از خانواده ها مصرانه درخواست کردند که روز را با مصرف این خوراکی های شیرین آغاز نکنند و هشدار دادند که متوسط کودکان اکنون در حال مصرف سه برابر میزان مجاز قند توصیه شده در طول روز هستند و بیشتر این میزان در وعده صبحانه و قبل از ترک خانه مصرف می شود.
مقامات بهداشتی انگلیس غلات، آب میوه ها، شکلات ها، مربا و عسل را از جمله عاملان اصلی افزایش قند مصرفی در وعده صبحانه عنوان کرد و به پدر و مادرها توصیه کردند که به کودکان خود در وعده صبحانه خوراکی هایی از جمله غلات ساده مانند حلیم ، بیسکویت هایی که با گندم سبوس دار درست شده اند، میوه و توت، ماست کم چرب و کم شکر و نان های تست سبوس دار بدهند.
آنها افزودند: به جای آب میوه به کودکان در وعده صبحانه به آنها آب و یا شیر بدهید،درصورت اصرار کودکان فقط 150 میلی لیتر آب میوه به همراه خوراکی به آنها بدهید تا از دندان های آنها محافظت شود.
منبع: ایرنا

همچنین ببینید

Pneumonia

سالانه جان ۱ میلیون کودک در اثر ذات الریه گرفته می‌شود

یک فوق تخصص ریه کودکان گفت: سالانه بیش از یک میلیون کودک زیر پنج سال بر اثر ابتلا به بیماری‌های پنوموکوک، جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، مریم حسن زاد، با عنوان این مطلب که طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، پنومونی اولین بیماری عفونی کشنده در سراسر دنیا است، افزود: پنومونی یا ذات‌الریه به عنوان بیماری عفونی کشنده در کودکان زیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *