تدابیر تندرستی در فصل پاییز

تدابیر تندرستی در فصل پاییز

متخصص طب سنتی تدابیر تندرستی در فصل پاییز را تشریح کرد و گفت: در این فصل توصیه شده از مصرف خوراکی‌هایی همچون هندوانه، خیار و کاهو خودداری شود.
ناصر رضایی‌پور در ارتباط با تدابیر تندرستی در فصل پاییز اظهار داشت:‌در این فصل باید تا جایی که ممکن است تری یا رطوبت بدن را افزایش دهیم و از رفتارهایی که موجب خشک‌تر و سردتر شدن بدن می‌شود، پرهیز کنیم.
وی افزود: توصیه شده است که در این فصل با دقت و وسواس بیشتری از غذاهایی همچون غذاهای مانده، گوشت گوساله، گاو، کنسروجات، کمپوت، سوسیس و کالباس، فست‌فود، ادویه‌های تند و تیز، بادمجان، قارچ، دوغ ترش و چاپ پررنگ پرهیز کنیم.
متخصص طب سنتی اضافه کرد: در فصل پاییز باید از زیاده‌روی در مصرف میوه‌های سرد و تر تابستانی، لبنیات، قهوه، نسکافه، کاکائو، سیر و پیاز نیز پرهیز کرد و این مسئله در حالی بوده که متأسفانه امروزه در همه روزهای سرد سال هندوانه در میوه‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد و مصرف خوراکی‌هایی همچون خیار و کاهو نیز ذره‌ای کم نمی‌شود.
رضایی اضافه کرد:‌آبگوشت با گوشت بره، آش‌های ساده، مرغ‌های درشت، تخم‌مرغ عسلی، شیرینی‌های طبیعی از شکر و بادام و پسته (مانند جوز قند)، مصرف آن برای فصل پاییز توصیه شده است، البته سفارش شده که افراد با رعایت تعادل و بر حسب مزاج فردی و شرایط جسمی، سنی، گوارشی و اقلیمی از خوردنی‌های مناسب فصل پاییز بهره‌مند شوند.
دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران در دانشگاه شاهد، ادامه داد: در فصل پاییز باید از نوشیدن آب بسیار سرد پرهیز کرد و قوانین نوشیدن آب را به خوبی مورد توجه قرار داد مثلاً پرهیز از نوشیدن آب در میانه خواب و صبح ناشتا، از یک ساعت پیش تا یک ساعت پس از غذا و همراه با آن، در داخل و بلافاصله پس از حمام و استخر و سونا، با فاصله کوتاه از ورزش سنگین از جمله مواردی است که در نوشیدن آب هنگام پاییز باید مورد توجه قرار گرفت.
منبع:سلامت نیوز

همچنین ببینید

فواید و مضرات سرکه سیب

فواید سرکه سیب آن را به نوشیدنی خوبی برای انتخاب تبدیل می کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سرکه سیب برای کاهش وزن مفید است. یکی دیگر از مزایای سرکه سیب این است که می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. فواید سلامتی سرکه سیب متفاوت است. مایع حاوی اسید استیک نیز می تواند به بهبود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *