تایید اولین لوزالمعده مصنوعی برای دیابتی ها

تایید اولین لوزالمعده مصنوعی برای دیابتی ها

 سازمان غذا و دارو (FDA) اولین لوزالمعده مصنوعی را برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 تایید کرد.
 این دستگاه که Medtronic’s MiniMed 670G نام دارد و اصطلاحا لوزالمعده مصنوعی نامیده می شود، میزان انسولین را به صورت مداوم کنترل کرده و در صورت نیاز، هورمون را به صورت خودکار وارد گردش خون بیمار می کند و دیگر نیازی به تزریق روزانه انسولین نیست.
مدیر مرکز تجهیزات و سلامت سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که در کنار این دستگاه، نیاز است میزان کربوهیدارت مصرفی در غذاهای روزانه بیمار کنترل شده باشد و این دستگاه هنوز نظارتی بر تغذیه ندارد و فقط میزان گلوکز خون را اندازه گیری می کند. لوزالمعده مصنوعی از یک کاتتر کوچک تشکیل شده که زیر پوست قرار می گیرد و از طریق یک لوله کوچک به پمپ انسولین متصل است. پمپ انسولین هر سه روز یک بار تعویض می شود. نتیجه اولیه این دستگاه موفقیت آمیز گزارش شده است و در هیچ بیماری افت شدید گلوکز دیده نشده است.
قرار است این دستگاه در سال 2017 میلادی وارد بازار شود و سازمان غذا و دارو استفاده از آن را برای بیماران 14 سال به بالا مجاز می داند. استفاده دستگاه در افراد جوان تر نیازمند آزمایش های بالینی بیشتر است.
دیابت نوع 1 یک بیماری خودایمنی مزمن است که در آن سیستم ایمنی بدن به سلول های بتا اجازه تولید انسولین نمی دهد. انسولین هورمونی است که توسط سلول های بتا در لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است.
مطالعات نشان می دهد که علل دیابت نوع 1 بسیار پیچیده و شامل حمله های خودایمنی است که ریشه ژنتیکی و محیطی دارند.
بر اساس گزارش انجمن دیابت آمریکا، تنها پنج درصد از افراد مبتلا به دیابت، به نوع 1 دچار هستند.
منبع:ایرنا

همچنین ببینید

تولید واکسن آلرژی به بادام زمینی

واکسن آلرژی به بادام زمینی واکسن آلرژی به بادام زمینی تولیدشده توسط محققان دانشگاه ساوت استرالیا در آزمایشات لابراتواری برای نمونه های خونی انسان و موش ها موثر بوده است. این واکسن با بازنویسی واکنش بدن به مواد آلرژی زا بادام زمینی موجب حذف واکنش های غیرآلرژیک می شود. واکنش های آلرژیک به مواد آلرژی زا بادام زمینی شامل حالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *