بیماری خطرناک جنسی بدون علامت

می خواهیم به معرفی نوعی بیماری مقاربتی خطرناک بپردازیم که به خاطر مقاربت های پرخطر و محافظت نشده ایجاد می شود مراقب روابط جنسی متعدد و پرخطر باشید چون عوارض جانبی خطرناکی برایتان دارند این عارضه بدون هیچ علامتی در مبتلایان پدید می آید ریسک ناباروری، زایمان زودرس یا حاملگی نابجا را در بر دارد به این عارضه مایکوپلاسما جنیتالیوم می گویند.
یک عفونت مقاربتی دیگر که پزشکان و بیماران باید مراقب آن باشند: مایکوپلاسما جنیتالیوم.
تحقیق جدید از انگلستان به شواهد می‌افزاید که مایکوپلاسما جنیتالیوم از طریق تماس جنسی منتقل می‌شود. محققان تا کنون نمی‌دانستند که این عفونت که اغلب بی‌علامت است و در اوایل دهه 1980 کشف شد، منتشر می‌شود.
اما مطالعه حاضر شامل بیش از ۴۵۰۰ فرد بریتانیایی دریافت که این عفونت در ۱ درصد شرکت‌کنندگان موجود و به رفتارهای پرخطر جنسی مثل شریک‌های جنسی متعدد و روابط جنسی غیرمطمئن در سال قبل مرتبط بود.
بتسی فاکسمن، استاد اپیدمیولوژی که در دانشگاه میشیگان متخصص بیماری‌های عفونی است، گفت: «این یافته بدان معناست که باید به این باکتری توجه بیشتری شود. برداشت من این است که این باکتری مورد توجه اکثر پزشکان عمومی نیست. اما با شیوع ۱ درصدی، عفونتی است که پزشکان باید بیشتر راجع به آن بدانند.»
این باکتری باعث عفونت غشاهای موکوسی میزنای، دهانه رحم، گلو یا مقعد می‌شود. این عفونت درصورتی که درمان نشود در مردان به التهاب میزنای که مجرای ادرار و منی در آلت تناسلی است می‌انجامد. بنابر اعلام مراکز پیشگیری و درمان ایالات متحده امریکا، این عفونت در زنان ریسک ناباروری، زایمان زودرس یا حاملگی نابجا (یک نوع حاملگی خطرناک کشنده که خارج از رحم اتفاق می‌افتد) را افزایش می‌دهد.
منبع :دکتر سلام

Complications-of-anal-intercourse

۵ دلیل برای اینکه نباید رابطه مقعدی داشته باشید!

گاهی اوقات زوجین برای پر رنگ تر کردن و تنوع دادن به رابطه‌شان ممکن است رابطه مقعدی را به جای رابطه واژینال در نظر بگیرند. البته طی تحقیقات انجام شده در این زمینه محققان دریافتند رابطه مقعدی برای سلامت فرد مضر است و می‌تواند آسیب های شدیدی را چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی به همراه داشته …