بهداشت دهان را رعایت کنید، کمک به قلب تان کرده‌اید

بهداشت دهان را رعایت کنید، کمک به قلب تان کرده‌اید!

هرگاه سخن از اهمیت بهداشت دهان و دندان به میان می‌آید برخی تنها به حفظ دندان‌ها برای تغذیه مناسب،‌ درست صحبت کردن و حتی زیبایی آن فکر می‌کنند؛ اما حقیقت فراتر از اینها است. تحقیقات اخیر ثابت کرده است که بین بیماری‌های دهان و دندان و بیماری‌های مزمنی مانند بیماری‌های قلبی وعروقی رابطه‌ای انکار ناپذیر وجود دارد.
دکتر کیوان ساعتی در این‌باره به «ایران» می‌گوید: تحقیقات و پژوهش‌های متخصصان ثابت کرده است که باکتری‌های ایجادکننده بیماری‌های دهان و دندان و باکتری‌های مولد برخی از بیماری‌های قلبی و عروقی یکسان بوده و از یک گروه محسوب می‌شوند. برای مثال باکتری‌های ایجادکننده بیماری روماتیسم قلبی کاملاً با باکتری‌هایی که در مشکلات و بیماری‌های لثه وجود دارد یکسان است. بنابراین با درمان بیماری لثه می‌توان احتمال ابتلا به بیماری روماتیسم قلبی و بیماری‌هایی از این دست را کاهش داد.
این متخصص دندانپزشکی ترمیمی خاطر نشان می‌کند: هرچند که همه افرادی که مشکلات دهان و دندان دارند الزاماً دچار مشکلات قلبی نمی‌شوند اما افرادی که پس از ۴۵ سالگی به بیماری‌های لثه یا عفونت های شدید دندانی مبتلا هستند باید به پزشک قلب مراجعه کنند تا سلامت قلب‌شان بررسی شود.
وی در خاتمه می‌گوید: رعایت بهداشت دهان و مسواک زدن روزانه به صورت صحیح با استفاده از خمیر دندان‌های استاندارد می‌تواند با از بین بردن باکتری‌های مضر احتمال بروز بیماری‌های مزمن در بدن را کاهش دهد.
منبع:آخرین نیوز

همچنین ببینید

The best-age-for-jaw-and-face-surgery

بهترین سن برای جراحی فک و صورت

یک متخصص جراحی فک وصورت گفت: ایده ال ترین سن انجام جراحی فک و صورت را ۱۸ الی ۲۰ سالگی است. به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کریمی، در گفت‌وگو با رادیو سلامت، با بیان اینکه اگر ارتودنسی خوب انجام شود، استخوان‌ها را هم جابجا می‌کند، افزود: جراحی باعث صاف شدن فک می‌شود. اول باید دندان‌ها با ارتودنسی ردیف شوند، سپس جراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *