باید به پیری نگاهی مثبت داشت

باید به پیری نگاهی مثبت داشت

اگر به سالمندان دقت کرده باشید یا در حال خاطره گفتن و انتقال تجربه اند یا با بعضی رفتار ها یک جور هراس و دلهره را نشان میدهند، انگار کاری را انجام نداده اند و نسبت به وقت باقی مانده نگران اند. ولی ما که این را میبینیم نباید اجازه دهیم استرس داشته باشند و باید نوع نگاهشان به پیری را تغییر دهیم. همانطور که براساس یک مطالعه جدید، داشتن دیدگاه مثبت در مورد پیر شدن می‌تواند به سالخوردگان در مقابله با استرس کمک کند.
متخصصان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی پی برده‌اند افرادی که دیدگاه مثبتی نسبت به پیرشدن دارند در واکنش به استرس، انعطاف‌پذیرتر عمل می‌کنند، به این معنی که در شرایط استرس‌زا، افزایش قابل توجهی در احساسات منفی آنها ایجاد نشده است. اما افرادی که دیدگاه منفی‌تری نسبت به سالخوردگی دارند، در روزهای پراسترس، تاثیرات عاطفی منفی شدیدی از خود نشان می‌دهند.
این مطالعه نشان می‌دهد نحوه فکرکردن ما درمورد پیری تاثیراتی بسیار واقعی بر واکنش‌های ما به موقعیت‌های سخت در سنین بالاتر دارد. این موضوع بر کیفیت زندگی تاثیرمی گذارد و همچنین می‌تواند پیامدهایی برای سلامت افراد نیز داشته باشد. به عنوان مثال واکنش‌های عاطفی نامناسب به استرس، خطر مشکلات قلبی ـ عروقی را افزایش می‌دهند. البته دیدگاه افراد نسبت به سالخوردگی در فرهنگ‌های گوناگون بسیار متفاوت است و کار بیشتری باید درمورد اهمیت دیدگاه‌ها در مورد پیری در فرهنگ‌های مختلف صورت بگیرد.
منبع:hidoctor

همچنین ببینید

Alzheimer-and-exercise

تاثیر شگفت انگیز ورزش بر مغز | کاهش خطر آلزایمر و بهبود حافظه

ورزش آلزایمر را درمان نمی کند اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کند شدن پیشرفت بیماری و در نتیجه داشتن زندگی با کیفیت بهتر کمک کند. علاوه بر تاخیر در پیشرفت، برخی مطالعات حاکی از آن است که ورزش حتی ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد. ورزش های هوازی مانند پیاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *