این بیماری ها لرزه بر اندامتان می اندازد

شاید برای شما هم اتفاق افتاده حتی در هوای گرم هم دچار لرز و سرما شده باشید، باید توجه کنید این حالت می‌تواند نشانه‌ای از بیماری داخلی در بدن باشد.
ایرج خسرونیا متخصص بیماری های داخلی درباره علت ایجاد لرز در بدن افراد اظهار داشت: انواع لرز در بدن که در حالت عادی و بدون وجود سرما رخ می‌دهد، می‌تواند حاکی از یک نوع بیماری داخلی باشد که باید برای درمان آن اقدام کرد.
وی افزود: در اثر بیماری‌های داخلی که در آن فرد را دچار احساس لرز می‌کنند، انرژی بدن فرد کاسته و خون رسانی به اعضای بدن کم می‌شود که فرد احساس سرما می‌کند.
این متخصص بیماری های داخلی با اشاره به انواع بیماری‌هایی که باعث ایجاد لرز در بدن می‌شوند، گفت: مهم‌ترین بیماری‌هایی که سبب ایجاد لرز بدن و احساس سرما در ناحیه‌ی دست و پا می‌شوند، شامل کم کاری تیروئید، کم خونی، انسداد عروق، کاهش قند خون، کم‌کاری غدد فوق کلیه و دیابت و نیز فشار خون پایین هستند.
وی در خصوص درمان بیماری‌هایی که سبب ایجاد لرز و احساس سرما در بدن فرد می‌شوند، تصریح کرد: افرادی که به این مشکل دچارند باید با مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایش‌های دقیق به بررسی نوع بیماری خود پرداخته و با توجه به نتایج آزمایش، درمان مخصوص به بیماری را پیگیری کنند.
خسرونیا درباره‌ نقش تغذیه در درمان این بیماری گفت: در افرادی که دچار کم‌خونی و سوء تغذیه می‌باشند و به سبب آن احساس سرما می‌کنند، می‌توان با رژیم غذایی صحیح، این مشکل را برطرف کرد.
منبع:سلامت نیوز

Bacterial-infection

عفونت نادر باکتریایی که می تواند باعث مننژیت کشنده شود

Bakterien های نایسریا مننژیتیدیس عامل بیماری جدی و نادری به نام مننگوکوکسی حمله‌ای هستند. این بیماری در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته و باعث نگرانی مقامات بهداشتی شده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) با انتشار اطلاعیه‌ای، افزایش موارد ابتلا به این بیماری را مرتبط با سویه خاصی از باکتری به نام ST-1466 اعلام کرد. این سویه به طور …